torsdag 9 april 2009

Liverapport från U21-matchen IF Limhamn Bunkeflo - Kalmar FF. Slutresultat: 1-5 (0-4)

18:00: Johan Akinder och Michael Carlsson tackar nu för sig från ett soligt Brovallen i Bunkeflostrand. Kommentarer av Giles Stille om matchen kommer senare på officiella hemsidan, kalmarff.se.

90 min: Matchen slut på Brovallen. Kalmar FF vinner premiärmatchen i Folksam U21 Södra med hela 5-1.

89 min: MÅL! 1-5 Marcus Mårtensson. Inlägg från Joakim Karlsson till Marcus som enkelt kunde placera bollen bakom hemmamålvakten.

88 min: Joakim Karlsson nickar strax över efter snygg inlägg av Erik Israelsson.

86 min: Byte KFF. Robin Östlind ut - Rasmus Sjöstedt in. Rasmus går in på vänsterbacken och Petter Lennartsson tar Östlind plats som vänstermittfältare.

84 min: Ludvig Öhman ligger ned igen. Denna gång nedsparkad i eget straffområde. Reser sig, men haltar betänkligt.

81 min: Frispark av Lasse Johansson. Bollen tätt över ribban.

77 min: Ludvig Öhman otäckt tacklad rätt ut i stängslet som omringar planen. Solklar varning på en hemmaspelare. Ludvig ser ut att ha klarat "hockeytacklingen".

74 min: Byte i KFF. Hampus Bohman ut - Joakim Karlsson in. Giles flyttar upp Marcus Mårtensson på topp, Robin går ned på vänster mittfält och Joakim Karlsson tar platsen till höger.

70 min: Tobias Carlsson varnad för våldsam tackling. Även en hemmaspelare varnad i situationen efter. Händer inte så mycket i matchen för tillfället. Båda lagen spelar med små marginaler. Några byten är att vänta.

67 min: Tobias Carlsson visar vilja på planen och gillar inte alls händelseutvecklingen iandra halvlek. Han manar på sina lagkamrater att höja sig minst en nivå till.

64 min: Hemmalaget har jämnat ut spelet. Planen verkar ta på krafterna för spelerna och KFF har svårt att komma till avslutningslägen. Byte i KFF: Mattias Johansson ut - Marcus Mårtensson in. Rakt byte. Även byte i hemmalaget. Solen har nu försvunnit från vår läktarplats och det blev genast kylslaget.

48 min: Samtliga avbytare är uppe och värmer. Tobbe Carlsson spelar ut bollen över sidlinjen och säger att den är sönder. Domaren kallar in en ny boll. Hemmlaget har börjat andra halvlek betydligt aggresivare och spelar stundtals våldsamt spel. KFF har haft två vänsterhörnor inledningsvis på andra halvlek, dock resultatlösa.

46 min: Andra halvlek ingång. MÅL! 1-4. Snabb reducering av hemmalaget. Ett inte helt otagbart skott som smet förbi Zlatan i FF-målet.

45 min: Slut på första halvlek. Stor klasskillnad mellan lagen. KFF oerhört effektiva och gör hela fyra mål framåt. En mycket bra genomförd första halvlek av U21-laget, trots att motståndet inte är det bästa. Stabilt rakt igenom, där vi plussar lite extra för vänsterbacken Petter Lennartsson och Daryl Smylie på mittfältet.

40 min: Hemmalaget ser uppgivet ut efter alla baklängesmål. KFF:s backlinje har haft det lugnt senaste halvtimmen. Daryl Smylie fick en regäl knuff i ryggen och blir liggande på planen. Borde ha varit frispark. Men ingen större fara med Smylie som reser sig upp efter en minut.

31 min: KFF kontrollerar matchen och hemmalaget kommer knappt över halva plan. Smylie, Erik och Lasse gör ett mästerligt jobb på mittfältet och matar kanterna med mängder av delikata bollar. KFF:s ledarstab med Giles Stille, Jonas Karlsson och Kjell Nyberg sitter på bänken och njuter i solkskenet.

25 min: MÅL! 0-4 Robin Östlind. Ännu en gång ligger Daryl Smylie bakom målet. Denna gång samspelar nordirländaren med Östlind som "tåfjuttar" in bollen vid målvaktens vänstra stolpe. En spelare i hemmalaget varnas efter att ha stängt Robin Östlinds löpväg minuten senare.

20 min: MÅL! 0-3 Erik Israelsson. Kunde enkelt rulla bollen i mål efter fint samspel med Daryl Smylie. Känns som det kan rinna iväg ganska långt i eftermiddag. Efter en fin start av hemmalaget så äger nu Kalmar FF fullständigt matchen. Ett 30-tal åskådare runt Brovallen suckar tungt redan.

14 min: MÅL! 0-2 Tobias Carlsson. En vänsterhörna slagen av Lasse Johansson som Tobias Carlsson nådde högst på. En perfekt nick av "Tobbe" som verkligen är tillbaka på allvar i Kalmar FF efter skada. KFF har jämnat ut spelet och verkligen varit effektiva på sin målchanser.

12 min: MÅL! 0-1 Mattias Johansson. Fick på ett bra skott från sin högerkant som hemmamålvakten var chanslös på.

8 min: Ganska så händelsefattig start på matchen. Mest spel på mittplan. Hemmalaget dock något hetare, både i närkamperna och i spelet.

16:00: Domaren blåser i sin pipa, matchen på Brovallen igång. Sena förändringar i startelvan. Abiola Dauda finns inte tillgänglig för spel, är kvar i Kalmar och tränar med A-laget, och istället väljer Giles Stille att sätta upp Robin Östlind på topp. På mittfältet kliver Hampus Bohman in. Limhamn Bunkeflo IF spelar i rött, Kalmar FF spelar i vitt. Tobias Carlsson bär kaptensbindeln.

15:35: Båda lagen har kommit ut på planen för uppvärmning. Gräsmattan ser inte inbjudande ut för fotboll. Mattan är ganska tuvig och väldigt mjuk efter nattens regnoväder över Malmö. Vädret är dock kanon, strålande solsken och drygt 14 grader varmt. Vi har även pratat med lagledaren för Limhamn Bunkeflo IF som berättar för oss att ingen större publik är att vänta till dagens match. Vi har även gjort en stor insats och hjälpt till med att placera ut målen på planen.

14:30: Precis kommit fram till Brovallen. En liten gemytligt idrottsplats som ligger i Bunkeflostrand utanför Malmö. Innan ihopslagningen av LB07 spelade Bunkeflo IF sina hemmamatcher i division 1 på denna idrottsplats som endast har en liten läktare på ena sidan planen. Vi ser även att laget har anlänt och i skrivande stund har man en matchgenomgång i omklädningsrummet.

12.00: Bilen mot Malmö är nu i rullning. I skrivande stund har vi ett kortare stopp på Scandic i Karlshamn. Vi åkte halv elva från ett regntungt Kalmar. "Sveriges trädgård" Blekinge bjuder på ett betydligt bättre väder med strålande solsken och en temperatur över 10 grader. Vi håller nu tummarna på att vädret är lika bra nere i Skåne.



Zlatan Azinovic
Tobias Carlsson - Ludvig Öhman - Markus Thorbjörnsson - Petter Lennartsson
Erik Israelsson - Lasse Johansson
Mattias Johansson - Daryl Smylie - Hampus Bohman
Robin Östlind
Avbytare:
Alexander Nilsson (mv)
Hampus Bohman
Joakim Karlsson
Marcus Mårtensson
Rasmus Sjöstedt

Här följer du dagens U21-premiär och matchen IF Limhamn Bunkeflo - Kalmar FF. Matchen spelas på Brovallen i Bunkeflostrand och startar klockan 16:00. Johan Akinder och Michael Carlsson finns på plats för att köra direktrapportering från matchen.

2 kommentarer: