tisdag 28 juli 2009

Liverapport Trelleborgs FF U21 - Kalmar FF U21 Slutresultat: 3-4 (2-1)

Johan Akinder och Michael Carlsson tackar nu för visat intresse för dagens liverapportering. Tränarkommentarer från Giles Stille och Alf Westerberg kommer senare under kvällen, likaså resultat från kvällens andra match i U21-serien Halmstads BK - IF Limhamn Bunkeflo.

93 min: Matchen slut. Kalmar FF vinner med 4-3 och tar sin elfte seger i Folksam U21 Södra. Serieledningen är in takt och nu har laget 33 inspelade poäng av 36 möjliga. Stark, mycket starkt av vårt unga U21-lag!

90 min: Mål! 3-4. Jatto Camara. Snygg lobb från högerkanten som helt ställde Azinovic i målet. Tilläggstid minst 2 minuter.

88 min: Dauda håller sig framme ännu en gång. Denna gång går skottet rätt på målvakten.

86 min: Mål! 2-4 Abiola Dauda. Ännu en klassmål från Dauda. Efter passning från Mårtensson på mittplan sprang han enkelt ifrån sin försvarare och lättare bollen förbi en chanslös hemmamålvakt. Hattrick!!

82 min: Dagens publiksiffra på Vångavallen uppskattar vi till runt 100 personer.

81 min: Hemmalaget har flyttat fram positionerna i jakten på en kvittering.

79 min: Markus Thorbjörnsson åter i spel.

78 min: Markus Thorbjörnsson ligger ned i straffområdet sedan han ramlat olyckligt efter en nickduell.

77 min: KFF betydligt mer aggresiva senaste kvarten.

74 min: Jätteläge till 2-4. Dauda spelar bollen till Johannes Lagesson som avslossar stora kanonen från 25 meter. Bollen dock rätt på målvakten.

73 min: Mål! 2-3 Robin Östlind. Dauda fick ut bollen till Mårtensson som slår ett lågt inlägg till Robin som dyker upp perfekt och bredsidar in bollen i mål. Ett riktigt vackert fotbollsmål.

70 min: Varning på Ludvig Öhman. Tveksamt gult kort. Från läktarplats såg det ut som "Ludde" gick shysst in i situationen.

68 min: Resultatlös hörna från KFF.

67 min: Skott från 25 meter av Hampus Bohman. Målvakten fick stora problem och tippade bollen till hörna.

65 min: Mål! 2-2 Abiola Dauda. Abiola tryckte sig förbi två hemmaförsvarare efter passning av Jimmie Augustsson. Dauda placerade bollen till vänster om målvakten. Ett klassmål från den tunge anfallaren.

60 min: Varning på en hemmaspelare.

56 min: KFF har startat den andra halvleken helt okej. La getär aggresiva över hela banan och vinner allt fler andra bollar.

53 min: Dauda avslossar ett skott. Bollen en bra utanför målvaktens högra stolpe.

52 min: Petter Lennartsson väggade sig fram med Dauda och fick till ett flakt inlägg mot straffpunkten. TFF-försvaret rensade bort bollen precis innan Bohman hann fram till bollen.

51 min: Tung skott av hemmalaget. Bollen strax utanför Zlatans högra stolpe.

46 min: Andra halvlek igång. Byte i KFF. Alexander Pettersson ut - Johannes Lagesson in. Rakt byte.

45+2: Paus. Trelleborgs FF leder med 2-1 efter den första halvleken.

45 min: Mål! 2-1. Jonathan Asp. Frispark utanför straffområdet. Azinovic var på bollen men kunde inte hålla den utanför mållinjen. Olycksminuter minst sagt för KFF. Sett till spelet har KFF varit det bästa laget under den första halvleken.

44 min: Mål! 1-1. Emil Mårtensson. En fin kombination av hemmalaget som resulterade i att en av TFF:s anfallare säkert kunde placera in bollen.

42 min: Mattias Johansson väggar sig fram på högerkanten med hjälp av Mårtensson. Tyvärr går inte sista passen fram och hemmaförsvaret kunde bryta.

40 min: Trelleborg tvingats till ännu ett tidigt byte. Ytterligare en skada som drabbar hemmalaget.

36 min: Inga målchanser att rapportera om från något av lagen. Lagen byter mest boll med varandra för tillfället.

33 min: Avbrott i matchen. Hemmamålvakten åkte på en smäll i en tidigare situation och får behandling nu. Spelarna passar på att dricka vid sidlinjen.

32 min: Resultatlös hörna från KFF.

31 min: Bra chans för Jimmie Augustsson. Får på ett bra skott mot hemmamålvakten som med lite tur tippar bollen till hörna.

30 min: Mårtensson åkte på en lättare smäll på mittplan. Reser sig upp efter någon minut och det verkar inte vara någon fara med kantspringaren.

27 min: Byte att vänta i hemmalaget på grund av skada. Ser ut från läktarplats som en bristning i låret.

25 min: Dauda fri med målvakten. Får på ett tamt avslut som målvakten enkelt kunde styra ut till hörna.

23 min: Resultatlös frispark av hemmalaget.

21 min: Östlind sprintar enkelt förbi sin bevakning. Avlossar ett skott med vänsterfoten. Bollen strax utanför målvaktens högra stolpe.

20 min: En period av slarvigt spel från bägge lagen. KFF försöker att rulla bollen längs backen. Hemmalaget slår mest långbollar upp mot sina två anfallare.

12 min: Fortsatt bra spel av KFF. Både Mårtensson och Östlind kommer ganska lätt runt på kanterna och slår mängder med fina inlägg mot Dauda och Alexander Pettersson i boxen. Vi noterar också att förre Kalmar FF tränaren Alf Westerberg coachar hemmalaget.

7 min: Mål! 0-1 Abiola Dauda. Ett lågt inlägg av Marcus Mårtensson från högerkanten som når Abiola. Dauda gör inget misstag och placerar in bollen i mål.

4 min: Abiola Dauda avlossar matchens första skott mot mål. Bollen tätt över ribban.

3 min: Hemmalaget har startat matchen bäst. Bra tempo inledningsvis från bägge lagen.

1 min: Matchen är igång. Kalmar FF spelar som vanligt i röda tröjor och vita byxor. Trelleborg ställer upp i blåa tröjor med vita byxor.

16:30: Då hälsar vi dig välkommen till Vångavallen och dagens liverapportering från U21-matchen mellan Trelleborgs FF och Kalmar FF. Vid klockan 15:30 kom båda föreningarna överens om att matchen skulle starta en kvart tidigare, ny matchstart alltså 16.45. Vädret i Trelleborg är helt perfekt för fotboll. Lite halvmulet och en temperatur runt 22 grader. Gräsmattan på Vångavallen ser också väldigt inbjudande ut för fotboll. Vaktmästarna verkar kunna sitt jobb här nere i Trelleborg.

Mittbacken Markus Thorbjörnsson bär lagkaptensbindeln. Dagens ledarstab består av Giles Stille, Jonas Karlsson och Donald Arvidsson. Dagens huvuddomare är Ola Möller från Hjärup. Glenn Larsson från Svedala och Toni Lazarevski från Trelleborg går på linjen. Inga förändringar i den startelva som vi presenterade i förmiddags.

Tidigare möten. Kalmar FF vann motsvarande möte 2008 med hela 6-0. Vårmötet 2009 på Fredriksskans slutade 3-0 efter mål av Petter Lennartsson, Lasse Johansson och Jimmie Augustsson. Tittar man ännu längre tillbaka i tiden talar statistiken för rödvitt. Kalmar FF har inte förlorat en match mot TFF i U21-sammanhang på tre år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar