tisdag 16 juni 2009

Liverapport Landskrona BoIS U21 - Kalmar FF U21 Slutresultat: 1-4 (0-3)

Johan Akinder och Michael Carlsson tackar nu för visat intresse för denna liverapportering från Landskrona. Nästa uppdrag för U21-laget är tabellsexan Malmö FF på bortaplan och fighten spelas tisdagen den 30 juni klockan 17:00.

Giles Stille efter matchen:
- Jag är väldigt nöjd med prestationen i första halvlek. Vi visade upp bra rörelse, fina kombinationer och en löpvillighet i spelet. Detta ledde fram till tre fina mål. Under andra halvlek tappade vi fart och intention. Trots det skapade vi en hel del chanser och tappade aldrig kontroll på matchen. Erik Israelsson var vår bästa spelare idag. Han spelade klokt och vann mycket boll åt oss. Även Daryl Smylie förtjänar ett extra beröm.

90 min: Matchen slut. Kalmar FF vinner med 4-1, efter 3-0 i paus. Segern innebär att Kalmar FF passerade Halmstads BK och tog över serieledningen i Folksam U21 Södra. En stabil insats rakt igenom, där samtliga tar jobbet och ingen spelare föll ur ramen.

85 min: Hemmalaget har flyttat fram allt man har. Man skapar nu på slutet ett visst tryck mot FF-målet i sin jakt på ytterligare ett reduceringsmål.

82 min: Resultatlös hörna från hemmalaget.

80 min: Mål! 1-4 Anders Svensson. Efter en hörna nickas bollen i mål av mittfältaren Anders Svensson.

79 min: Nära reducering för hemmalaget. En lobb över Zlatan och bollen höll på att leta sig in i mål.

72 min: KFF har kontroll på händelserna på plan. Mest spel på mittplan nu.

70 min: Byte KFF. Robin Östlind ut - Måns Söderqvist in. Rakt byte.

68 min: Frispark av hemmalaget. Bollen nickas strax utanför mål. Hemmalagets bästa chans hitills i matchen.

67 min: Maghoma rullar bollen i mål. Den assisterande domaren höjer dock flaggan för offside

65 min: Hemmalaget har jämnat ut spelet. Man skapar dock inga direkt farliga lägen framför Azinovic i målet.

62 min: Jättechans för Israelsson att utöka ledningen till 0-5. "Ecke" sköt bollen strax över ribban efter välplacerat inlägg av Östlind.

60 min: Mål! 0-4 Marcelo Julio Vitoriana. Brassen nickar snyggt in bollen efter inlägg från Mårtensson.

55 min: Ännu en hemmaspelare drar på sig ett gult kort. Denna gång för snack. FF-spelarna håller sig betydligt kallare. Inga varningar för de rödvita hitills i matchen.

54 min: Mycket slarvigt spel från båda lagen. Även tempot har gått ned betänkligt.

52 min: Zlatan i FF-målet krockar lite olyckligt med en hemmaspelare. Båda ligger ned i straffområdet. Spelet igång igen och båda spelarna åter på benen igen.

50 min: Ännu en resultatlös hörna av FF. Denna gång slagen av Smylie.

49 min: Varning på en hemmaspelare.

48 min: Hörna KFF. Maghoma. Blev ett enkelt byte för Bois-försvaret som kunde nicka bort bollen.

46 min: Andra halvlek ingång. Byte i KFF inför andra halvlek: Rasmus Sjöstedt in - Ludvig Öhman ut. Inget byte i paus för hemmalaget.

45 min: Slut på första halvlek. Paus. Vi återkommer om 15 minuter.

44 min: Varning på en hemmaspelare. Sparkade fult ned mittbacken Ludvig Öhman.

40 min: Hemmalaget oväntat bleka. Hänger inte alls med i KFF:s uppskruvade tempo. Alla spelare gör sitt jobb förtjänstfullt.

34 min: Mål! 0-3 Daryl Smylie. Mårtensson springer förbi sin försvarare och spelar bollen snett inåt bakåt. Smylie dyker upp "mitt i slottet" och skjuter bollen i mål.

32 min: Frispark KFF. Maghoma lättar in bollen mot straffområdet. Nickas bort enkelt av Bois-försvaret. Ska tilläggas av Maghoma tar hand om nästan alla fasta situationer.

30 min: Huvudskada på en hemmaspelare. Domaren blåser givetvis av. Ser glädjande ut som han kan fortsätta matchen.

27 min: Högerspringaren Mårtensson avslossar ett hårt skott mot hemmamålet. Bollen dock i burgaveln. Lasse Johansson - dagen till ära som mittback - imponerar och har full kontroll på anfallarna i Bois.

24 min: Marcelo börjar att komma in mer och mer i matchen. Flera fina mottagningar och löpningar av den 19-årige brassen som ser spännande ut.

22 min: Lasse Johansson slår en högerhörna. Hemmaspelare nickar till en ny. Hörna nummer två, slagen av Maghoma, kunde målvakten lätt lägga vantarna på.

19 min: Frispark KFF. Maghoma drar bollen, från 20 meter, strax över ribban.

14 min: Fortsatt stor FF-dominans. Östlind har öppnat matchen på ett strålande sätt. Även Maghoma ser ut att trivas i sin mittfältsroll. Han styr spelet och levererar fina och öppnande bollar till kantspringarna Östlind och Mårtensson..

12 min: Nära 0-3 för FF. Östlind kommer ännu en gång runt på kanten och skickar in bollen snett inåt bakåt, där Smylie ännu en gång dyker upp. Avslutet av mindre god kvalité av nordirländaren - en bra bit utanför stolpen.
10 min: Mål! 0-2 Robin Östlind. Östlind kommer runt på kanten och avslutar med att lobba in bollen bakom målvakten. Kalmar FF har fått en kanonstart på matchen. Hemmalaget knappt över halva planen.

5 min: Mål! 0-1 Daryl Smylie. Efter ett snyggt genombrott på mitten placerar enkelt Smylie bollen bakom en chanslös hemmamålvakt. Drömöppning för Kalmar FF!

1 min: Matchen igång. Kalmar FF spelar i rött och vitt. Hemmalaget i svart-vitt randigt. Dåligt med folk som kommit för att se matchen - uppskattningsvis 30 personer. Inga förändringar i den startelva som vi presenterade i morse.

17:03: Matchen några minuter försenad.

16:45: Då hälsar Johan Akinder och Michael Carlsson dig välkommen till denna liverapportering från Landskrona. Vår förhoppning att matchen skulle spelas på Landskrona IP:s A-plan grusade ganska omgående när vi ankom till arenan. Besked om spel på idrottsplatsens b-plan gjorde oss aningen tveksamma att kunna genomföra denna sändning Men glädjande nog har vi hittat både ström och uppkopplingsmöjligheter - så nu ska allt förhoppningsvis fungera.

Startelvan - Landskrona BoIS
Marcus Lewici, Andreas Holmberg, Adam Svensson, Niclas Nielsen, Max Williamsson, Alexander Sävström, Markus Lindström, Armin Murharemaic, Mathias Andersson, Mohamed Vaddara, Filip Jönsson.

Avbytare: Jonatan Persson, Björn Hansson, Besim Ibishi, Filip Welin, Viktor Nilsson

16 spelare, 2 ledare i form av U21-tränaren Giles Stille och lagledaren Jonas Karlsson är på plats i Landskrona. Båda lagen värmer nu upp och det står klart att Erik Israelsson är dagens lagkapten i Kalmar FF. Det bjuds på perfekt fotbollsväder - halvmulet och en temperatur kring 16-17 grader. Inget regn är att vänta över Landskrona.

2 kommentarer:

  1. Mycket tacksam för denna rapportering.

    Jens

    SvaraRadera
  2. God service. Stort tack!

    SvaraRadera