tisdag 30 juni 2009

Liverapport Malmö FF U21 - Kalmar FF U21 Slutresultat: 1-2 (0-1)

Giles Stille efter matchen:
- Jag tycker att vi gör en god prestation och inte minst en bra taktiskt match. Speciellt med tanke på att vi tvingades att omorganisera i laget efter skadorna på Marcelo och Assis. Spelmässigt gör vi en bra första halvlek, där vi skapade en hel del målchanser som till slut resulterade i ett vackert mål. En perfekt diagonalpass från Petter Lennartsson till Marcus Mårtensson som levererade ett fint inlägg med vänsterfoten till Marcelo.

- Vi visade upp bra disiplin även under andra halvlek, även om en del spelare tröttnade på slutet. Det kändes tungt och faktiskt lite orättvist med deras straff - speciellt eftersom Zlatan och övriga i backlinjen spelat bra. Efter kvitteringen trodde jag Malmö skulle ta över matchen, men så blev det inte. Lasse kunde istället avgöra matchen med ett vackert volleyskott. En konsekvens av ett bra jobb och fin framspelning från Jimmie Augustsson.

- Idag ska hela laget ha beröm för insatsen. Ett extra beröm vill jag ge till Joakim Karlsson som jobbade förtjänstfullt hela matchen. Även Måns Söderqvist gör ett piggt inhopp på topp.

Övriga U21-resultat idag:
Trelleborgs FF - IF Limhamn Bunkeflo 3-0
Östers IF - Halmstads BK 1-4
Ängelholms FF - Heslingborgs IF 0-5

90 min: Matchen slut. Kalmar FF vinner med 2-1 efter ett sent segermål av Lasse Johansson. Segern innebär att laget tar säsongens åttonde seger i Folksam U21 Södra och ligger kvar i serietopp. Man är fortfarande obesegrade på bortaplan och har spelat ihop 24 poäng av 27 möjliga. Ett imponerade facit från det unga rödvita U21-laget. Skadestatus för Marcelo och Lourival är lättare sträckning i baksidalår.

89 min: Mål! 1-2 Lasse Johansson. Inspel från Jimmie Augustsson till Lasse som avlossar vänsterkanonen rätt upp i målvaktens vänstra burgavel. Ett drömmål av Brasse-Lasse och nu går Malmöpubliken hem...

87 min: Hemmlaget press har avstannat lite. FF har lite mer boll än tidigare och spelarna visar verkligen vilja och står upp för den rödvita tröjan i alla situationer.

84 min: Bute KFF. Marcus Mårtensson ut - Mattias Pavic in. FF har nu gjort samtliga tre byten.

82 min: Marcus Mårtensson avlossar ett bra skott mot MFF-målet. Bollen dock rätt på målvakten Dusan Melichárek.

79 min: Malmö äger allt för stunden. KFF kommer knappt över halva plan. Hemmalaget har definitivt fått ny energi av kvitteringsmålet. Den stora frågan vi stäler oss nu: Håller grabbarna undan och får med sig en poäng hem till Kalmar?

77 min: Mål! 1-1. FF-målvakten Azinovic river ned en hemmaspelare och domaren blåser för straff. Straffen säkert inslagen av Jimmy Durmaz. Ett domslut som såg mycket tveksam ut från läktaren.

74 min: Hemmalaget pressar på allt mer i sin jakt på ett kvitteringsmål. FF-spelarna har svårt att få till något eget spel. Försvaret kryper tyvärr allt längre med i knäet på målvakten Azinovic.

72 min: Mattias Pavic värmer upp. Troligtvis ett byte att vänta på någon spelare i backlinjen eller mittfältet.

71 min: Ytterligare en varning på en hemmaspelare.

69 min: Hemmlaget har tagit över matchbilden. FF-spelarna har mattas betänkligt i den kraftiga värmen på Malmö Stadion.

65 min: Jeffrey Aubynn avlossar ett tungt (!) skott mot FF-målet. Azinovic klistrade bollen hur säkert som helst. Zlatan växer ut mer och mer som en matchvinnare.

60 min: Vi måste tillägga att Azinovic agerar mycket stabilt mellan stolparna och med sitt snack håller han ihop försvaret på ett förtjänstfullt sätt. Inga direkt farliga chanser från något av lagen.

54 min: Domaren delar ut gult kort till Joakim Karlsson.

53 min: Frispark av Lasse Johansson där bollen till sist nickas ut till Augustsson. Jimmie snurrar upp en hemmaförsvarare men riktiningen på skottet hade mer att önska. Tyvärr rätt i burgaveln

51 min: Bra chans för KFF. Söderqvist fick bollen nere vid kortlinjen och spelade snett - inåt - bakåt till Mårtensson. Tyvärr hann en försvarare precis emellan innan Marcus fick till något skott.

50 min: Gult kort på en hemmaspelaren. Malmöpubliken är upprörda. Det skriks vilt på den stackars domaren från Södra Sandby.

49 min: Bra öppning av KFF på andra halvlek. Man rullar runt bollen fint mellan lagdelarna och får till avslut i varje anfall.

46 min: Andra halvlek ingång. Inga byten i KFF i paus. Vi uppskattar dagens publiksiffra till runt 150 personer. Under halvtidspausen har vi på läktaren "spottat" följande: Hasse Borg, Hans Gren och Roland Nilsson. Även en scout från den holländska klubben Heerenveen finns på plats för att titta på eventuella nyförvärv i de båda lagen.

45 min: Paus. KFF leder i halvtid med 1-0 efter mål av utbytte Marcelo Julio Victoriana. KFF gör en mycket bra första halvlek och stundtals spelar man en riktigt fin och vägvinnande fotboll. Olyckligt med att båda brassarna tvingats kliva av på grund av skador.

43 min: Jättechans för Måns Söderqvist att utöka ledningen. Ännu en gång ett fint inlägg från Mårtensson. Söderqvist tog ned bollen på brösten och drog iväg ett skott i undersidan på ribban.

41 min: Byte KFF. Marcelo Julio Victoriana ut - Måns Söderqvist in. Tipselitspelaren Söderqvist går rakt in på topp.

40 min: Marcelo ligger ned strax utanför straffområdet. Brassen sträckte baksida lår i en löpduell. Blir troligtvis byte på den unge provspelande brassen.

36 min: Kort och bra period av hemmalaget. Flera farliga inlägg mot FF-målet. Hemmapubliken vädrar morgonluft.

32 min: Backlinjen i KFF ser stabil ut. Man agerar lugnt och pratar mycket med varandra.

29 min: Frispark KFF. Augustsson lyfter in bollen mot straffområdet - nickas bort och ut till hörna. Resultatlös efterföljande hörna.

27 min: Byte i KFF. Lourival Assis ut - Rasmus Sjöstedt in. Rasmus tar Joakims plats på högerbacken och Jocke går upp på mittfältet. Augustsson tar Assis plats ute till vänster.

25 min: En mycket bra period av KFF. Man har lyft spelet och stundtals spelar man publikfriande fotboll. Lourival Assis springer runt och haltar. Troligtvis byte med Rasmus Sjöstedt.

22 min: Nära 0-2. Marcelo springer ifrån sin försvarare men blev upphakat i skottögonblicket. Domaren vinkar avvärjande. Mycket tveksamt domslut. Joakim Karlsson har bytt kant med Mattias Johansson.

20 min: Mål! 0-1 Marcelo Julio Victoriana. På ett inlägg från Marcus Mårtensson skarvnickade brassen in bollen vid bortre stolpen. Ett mycket vackert fotbollsmål från den unge brassen.

18 min: Frispark Malmö. Jeffrey Aubynn försökte sig på en fräckis och istället för att lägga in bollen mot mål sköt han direkt mot första stolpen.

12 min: Lagen byter mest boll med varandra nu. KFF har jobbat sig in i matchen. Vänsterbacken Joakim Karlsson har fått en otacksam uppgift idag med att ha vindsnabbe Jeffrey Aubynn på sin kant.

10 min: Ett bra anfall från KFF. Assis drar upp bollen och växelspelar med Lasse Johansson. Men situationen avslutas med en en fin brytning från en MFF-försvarare.

8 min: Jimmie Augustsson slår en frispark in mot straffområdet. Blev ett lätt byte för Dusan Melichárek i hemmamålet som gick ut och plockade ned bollen.

5 min: Hemmalaget har inledningsvis mest boll. Har redan hunnit med att skjutit två skott mot Zlatan i FF-målet.

4 min: Malmö FF skapar matchens första hörna. Bollen nickadses över ribban.

1 min: Matchen igång. Hemmalaget spelar i ljusblåa tröjor och vita byxor - Kalmar FF i röda tröjor och vita byxor. Kaptensbindeln i KFF bärs idag av Markus Thorbjörnsson.

16:45: Med en kvart kvar till matchstart har det inte kommit så mycket folk till Stadion. Med tanke på värmen så kanske det finns andra aktiviteter som lockar mer än att gå på fotboll. Det är tredje gången för säsongen som MFF:s U21-lag spelar på Malmö Stadion. Annars spelar laget på plan 5 som ligger i stadionområdet. I övrigt kan vi konstatera att Swedbank Arena är ett jävla bygge. Helt klart en imponerade syn. Ta verkligen chansen att åka ned på måndag i samband med återstarten av Allsvenskan!

16:35: Då hälsar vi dig välkommen till Malmö Stadion och dagens liverapportering från U21- matchen Malmö FF - Kalmar FF. Spelarbussen anlände till arenan vid 15:45 och grabbarna sitter nu i omklädningsrummet för en sista matchförberedelse. Vädret i Malmö är bra. Solen skiner från en klarblå himmel med en temperatur kring 27 grader. Det är varmt...grymt jävlavarmt!
Båda lagen samt domarteamet är nu ute och värmer upp på den fina gräsmattan och det är inga förändringar i startelvorna som presenterades under förmiddagen.
Själva sitter vi skuggan då vi har intagit Malmö Stadions pressläktare som är belägen på huvudläktaren. Ett gammalt men väl så skönt plasttak ser till att hålla solen borta från dessa platser.
Dagens domare heter Jakob Magnetorp och kommer från Södra Sandby. Peter Jönsson och Lars Hansson, båda från Malmö, går på linjen.

3 kommentarer:

  1. TACK FÖR KANONSERVIC. ÖVERSTYYYVT SITTA I JÖNKÖPING KOLLA MATCHEN PÅ NÄTET.
    GRATTIS U-21
    MVH JANNE .JÖNKÖPING

    SvaraRadera
  2. Tack för en kanonrapport från Stadion. Roligt att U21-grabbara fortsätter att skörda stora framgångar i serien.

    SvaraRadera
  3. Stort med liverapportering nere från Malmö. Bra service och bra jobbat KFF!

    SvaraRadera