onsdag 12 augusti 2009

Liverapport Östers IF U21 - Kalmar FF U21 Slutresultat: 3-1 (2-0)

Johan Akinder och Michael Carlsson tackar nu för visat intresse från G:a Värendsvallen och nästa match för U21-laget spelas på måndag då Halmstads BK gästar Fredriksskans klockan 17:00. Väl mött då igen!

90 min: Matchen slut. Kalmar FF förlorar med 3-1 mot Östers IF. Det här var andra förlusten för året och precis som i våras blev smålandskollegan ett spöke för KFF. Hemmalaget vinner helt rättvist och flera av FF-spelarna underpresterade ikväll, framförallt under den första halvleken.

88 min: Dåligt passningsspel och lågt speltempo avslutningsvis i matchen från båda lagen.

83 min: Hemmalaget byter friskt och luftar i stort sett hela sin trupp.

80 min: KFF-spelarna ser helt uppgivna ut.

72 min: Byte KFF. Robin Östlind ut - Alexander Pettersson in.

71 min: Mål! 3-1 Alexander Henningsson. Anfallaren bredsidar snyggt in bollen till vänster om Zlatan i FF-målet. Var detta sista spiken i kistan?

69 min: Två bra lägen för Öster att utöka ledningen. Först har man en skott i stolpen och i anfallet efter får man på en cykelspark i ribban. Här har KFF tur, verkligen tur.

66 min: Östlind nedriven i straffområdet och KFF får straff. Ricardo Santos steger fram....och bränner den! Målvakten klistrar bollen intill den vänstra stolpen.

65 min: Dubbelhörna KFF. Båda resultatlösa.

62 min: Byte KFF. Emin Nouri ut - Mattias Jung in.

60 min: Skott utifrån av Robin Östlind. Bollen tätt över ribban.

55 min: Händer inte så mycket i matchen för tillfället. Lagen byter mest boll med varandra.

51 min: Gult kort på en hemmaspelare. KFF har startat andra halvlek mycket bra med framförallt aggresivt spel.

49 min: Mål! 2-1 Ricardo Santos. Santos nedriven och frispark strax utanför straffområdet. Robin Östlind lyfter in bollen mot bortre stolpen där Ricardo dyker upp och nickar in bollen intill stolpen.

47 min: Fint inlägg av Mattias Johansson. Santos når högst och nickar bollen strax utanför stolpen.

46 min: Matchen igång. Precis som vi anade, byte i KFF i paus. Lasse Johansson ut - Rasmus Sjöstedt in. Sjöstedt går in som mittback.

45 min: Paus. Östers IF leder med 2-0.

44 min: Mål! 2-0. Anton Henningsson. Joakim Karlsson river ned Matteo Blomqvist-Zampi och domaren blåser för straff. Zlatan räddar straffen, där bollen tyvärr går ut till Henningsson som slår bollen i mål. Joakim Karlsson får också se det röda kortet coh lämna planen.

40 min: Rasmus Sjöstedt är uppe och värmer. Det kommer troligtvis bli ett byte i paus. Vi sätter en slant på Lasse Johansson som ser ut att hämmas av sin gamla skada.

37 min: Hemmalaget får mest koncentrera sig på försvarsspel.

32 min: Hörna KFF. Markus Thorbjörnsson når högst och nickar bollen rätt på målvakten.

31 min: KFF börjar att ta över matchen. Fler målchanser och ett betydligt större bollinnehav än inledningsvis på matchen.

27 min: Ytterligare en bra chans för KFF. Israelsson fick bollen och spelade bollen ut till Emin Nouri på högerkanten. Nouri tribblade sig igenom hemmaförsvaret och försökte sig på ett avslut. Skottet fastnade i försvaret och bollen gick ut till Ricardo Santos som spelade Marcus Mårtensson. Tyvärr stod Marcus offside - annars hade det öppet mål.

25 min: Snabb omställning av KFF. Lasse vann boll på mitten och levererade bollen till Robin Östlind som i sin tur slog ett perfekt inlägg till Ricardo Santos. Tyvärr trampade Santos på bollen i skottögonblicket och situationen rann ut i sanden.

24 min: Varning på en hemmaspelare efter ful tackling på Marcus Mårtensson.

19 min: Ny chans för KFF. Denna gång skott av Robin Östlind. Bollen strax utanför den högra stolpen.

17 min: Hårt skott utifrån av Joakim Karlsson. Bollen strax över ribban.

12 min: KFF jobbar sig mer och mer in i matchen. Utan för den skull skapa några direkt heta målchanser.

10 min: Frispark KFF. Lasse Johansson lyfter in bollen mot straffområdet. Nickas bort lätt av hemmaförsvaret.

5 min: Hemmalaget har börjat matchen piggast. KFF ser allmänt förvirrade ut i positionsspelet. Det enda positiva inledningsvis är att solen tittat fram och regnet försvunnit.

1 min: Mål! 1-0 Oliver Nedanovski. Drömöppning för hemmalaget som gör mål i matchens första anfall. Vad står egentligen klockan på? 45 sekunder för att vara exakt.

Matchen igång. Kalmar FF kör för dagen i helvitt. Kaptensbindeln bärs som vanligt av Markus Thorbjörnsson. En hel del folk på G:a Värendsvallen, uppskattningsvis 150 personer. Joakim Karlsson spelar mittback tillsammans med Thorbjörnsson. Ricardo Santos ensam på topp.

17.50: Kalmar FF:s startelva: Zlatan Azinovic, Mattias Johansson, Markus Thorbjörnsson, Joakim Karlsson, Emin Nouri, Lasse Johansson, Hampus Bohman, Erik Israelsson, Robin Östlind, Marcus Mårtensson, Ricardo Santos.

Ersättare: Etrit Berisha (mv), Mattias Jung, Rasmus Sjöstedt, Daniel Ahonen och Alexander Pettersson.

Inga förändringar i hemmalagets startelva, dvs startar följande lag för Östers IF:
Darmin Sobo - Fredrik Modigh, Tobias Häll, Månz Karlsson, Stefan Karlsson - Dennis Sjöbäck, Danny Tadaris, Oliver Nedanovski, Alexander Henningsson - Matteo Blomqvist-Zampi, Axel Johansson

Ersättare: Dzevad Selimagic, Karl-Johan Lindblad, Anton Henningsson, Fredrik Lundgren

17:30: Då hälsar Johan Akinder och Michael Carlsson dig välkommen till G:a Värendsvallen och dagens liverapportering från U21-matchen mot Östers IF.

* * *

30 minuter kvar till matchstart. Giles Stille rapporterar om en ändring i truppen mot den som presenterades på officiella hemsidan i förmiddags. Jimmie Augustsson är kvar i Kalmar med anledning av fortsatt känning av sin gamla skada och in i truppen går Mattias Jung. Vi återkommer närmare matchstart med startelvan.

* * *

Som vi tidigare har rapporterat om spelas kvällens match på G:a Värendsvallen. Senast Smålands Stolthet spelade en match här var 1997 när Kalmar FF:s A-lag besegrade Växjö Norra IF med 1-o i div.2. Stor matchvinnare då - Kjell " Spela Kjelle C" Carlsson!

* * *

Vädret i Växjö är ganska ostabilt. Sol varierat med regnskurar och en temperatur kring 15-16 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar