söndag 27 september 2009

DM-final - Kalmar FF - Östers IF Slutresultat: 4-0 (3-0)

Vi tackar för visat intresse för denna liverapportering från Fredriksskans. Kommentarer från matchen kommer upp senare ikväll.

70 min: Matchen slut. Kalmar FF DM-mästare 2009b (pojkar 14) efter 4-0 mot Östers IF. STORT grattis!!

67 min: Mål! 4-0 Marcus Håkansson. Friläge där Marcus rundade målvakten och bredsidar in bollen i mål. Byte KFF. Marcus Håkansson ut - Alexis Pettersson in.

63 min: Byte KFF. Linus Jonsson ut - Joakim Arvidsson in.

62 min: Mest spel på mittplanen. Båda lagen byter mest boll med varandra.

60 min: Fortsatt bra FF-jobb med tio minuter kvar av matchen. Östers IF skapar med tanke på medvinden ytterst få målchanser mot FF-keepern.

59 min: Byte KFF. Alexis Pettersson ut - Marcus Håkansson in.

57 min: Frispark Öster. Rätt på uppställd FF-mur.

54 min: Ramon-Pascal Lundqvist - ny lagkapten.

52 min: Byte KFF. Joakim Arvidsson ut - Nikolaus Vekurinmäki in.

50 min: Byte KFF. Gustav Timlon ut - Robin Eriksson in.

48 min: Byte KFF. Pontus Fredriksson ut - Ramon-Pascal Lundqvist in.

47 min: Skott utifrån av Öster. Inga problem för FF-målvakten.

45 min: Nära 4-0 till KFF. Fint inlägg av Alexis Pettersson som når Gustav Timlon framför mål. Kevin ytterst nära att rulla in fyran.

43 min: Spelet har jämnat ut sig efter stor dominans av FF under den första halvleken. Öster spelar i kraftig medvind.

39 min: Nika Kapanadze in igen efter sin utvisning. KFF fullt manskap på plan igen.

36 min: Andra halvlek igång. Byte i KFF i paus. Marcus Håkansson ut - Alexis Pettersson in.

35 min: Första halvlek slut. KFF leder med 3-0. Paus 10 minuter.

33 min: Byte KFF. Kevin Hovdegård ut - Pontus Fredriksson in.

32 min: Samtliga avbytare i KFF är uppe och värmer. Dagens publiksiffra uppskattas till 150 personer varav ett 50-tal säkert är från Växjö.

29 min: Varning på KFF:s Nika Kapanadze. 10 minuters utvisning.

25 min: Mål! 3-0 Per Molander. Per avancerar upp i banan och drar iväg ett skott där bollen letar sig intill målvaktens vänstra stolpe.

24 min: Hörna KFF. Bollen skickas in mot straffområdet och Linus Jansson nickade bollen strax utanför stolpen. Nära 3-0 där.

22 min: Skott strax utanför stolpen av Gunnar-Elias Lundqvist.

21 min: Efter dom två snabba målen av KFF har Östers IF flyttat fram sina positioner. Laget visar upp ett betydligt bättre passningsspel.

19 min: Dagens lagkapten i KFF är mittfältaren Joakim Arvidsson.

15 min: Bra skott utifrån från Kevin Hovdegård. Dock rätt på målvakten.

13 min: Resultatlös hörna från KFF. Fortsatt bra spel från FF-killarna som sätter hög press.

9 min: Mål! 2-0 Linus Jonsson. Efter ett inlägg från kanten så stötte Linus in bollen i mål.

8 min: Gästerna från Växjö har det förtvivlad svårt att få igång något väl fungerade spel.

5 min: Mål! 1-0 Joakim Arvidsson. Efter en frispark blir det panik framför Östermålet och Joakim håller sig framme och stöter in bollen i mål. Drömstart för Kalmar FF!

4 min: Kalmar FF har startat matchen bäst. Man sätter hög press på Österkillarna.

1 min: Matchen igång på b-planen.

12:58: Båda lagens trupper presenteras just nu inför dagens match. En hel del åskådare, mestadels föräldrar har hittat till Fredriksskans för dagens viktiga DM-final.

12:55: Vid oavgjort i dagens match, som spelas över 2x35 minuter, blir det förlängning 2x10 minuter. Gult kort innebär utvisning 10 minuter.

12:50: Dagens huvuddomare är Christer Nilsson. Assisterande är Joachim Carlsson och Jan-Erik "Julle" Pettersson.

12:20: Kalmar FF ställer upp med följande startelva (4-4-2): Alexander Kungsman - Gustav Timlon, Nika Kapanadze, Adam Krim, Sebastian Nilsson - Linus Jonsson, Gunnar Elias Lundqvist, Joakim Arvidsson, Per Molander, Marcus Håkansson, Kevin Hovdegård.

Ersättare: Ramon Pascal Lundqvist, Robin Eriksson, Pontus Fredriksson, Nicoolaus Vekurinmäki, Alexis Pettersson.

Kalmar FF tar emot Östers IF i DM-finalen, pojkar födda 95-97. Matchstart på Fredriksskans b-plan klockan 13:00 och liverapporteringen startar här 12:50.

En intervju gjord med Göran Persson, ansvarig tränare för U2-laget, hittar du här.

1 kommentar:

  1. lite bilder från matchen kan hittas på länk:

    http://www.pixbox.se/alb_show_id1125982_page0.html

    SvaraRadera