tisdag 1 september 2009

Liverapport Kalmar FF U21 - IF Limhamn Bunkeflo Slutresultat: 5-0 (2-0)

Johan Akinder och Michael Carlsson tackar för visat intresse från Fredriksskans och kommentarer från matchen dyker upp senare i kväll på officiella hemsidan.

90 min: Matchen slut. Kalmar FF vinner den andra halvleken med 3-0 och matchen sammanlagt med 5-0. Ingen större värdemätare för U21-laget som ställdes mot ett mycket blekt och ineffektivt IF Limhamn Bunkeflo. Sista seriematchen spelas mot Malmö FF om två veckor (16 september). Direkt efter det väntar ett intressant slutspel mellan de 16 bästa lagen från de tre olika U21-grupperna (Västra, Norra och Södra).

88 min: Mål! 5-0 Erik Hoang. Fin djupledspass från Lasse Johansson till Daniel Sobralense som spelar vidare till Erik Hoang som enkelt rullar in bollen bakom LB-målvakten.

83 min: Ganska händelsefattiga minuter på Fredriksskans. KFF spelar i stort sett bara av matchen. Lagen byter mest boll med varandra och verkar springa runt och vänta på att domaren Conny Jacobsson ska blåsa av tillställningen.

81 min: Byte KFF. Anton Arvidsson ut - Mattias Jung in.

74 min: Thorbjörnsson och Hoang helt fria med målvakten. Mittbacken spelade bollen till Hoang som bara hade att sätta dit bollen. Istället passar han tillbaks bollen till Thorbjörnsson som då stod solklart offside. Pinsamt agerande av anfallaren Hoang även om man leder med 4-0.

71 min: Max Axelsson drog ned applåder efter några fina dribblingar på vänsterkanten.

69 min: Stabilt försvarsspel, även om LB inte sätter backlinjen på några större prov.

64 min: Mål1 4-0 Daniel Sobralense. Efter en tilltrasslad situation i straffområdet kunde Sobralense vika in bollen intill målvaktens vänstra stolpe. LB hänger inte med i KFF:s uppskruvade tempo och det känns faktiskt som det här kan rinna iväg ordentligt.

62 min: Varning KFF, Erik Israelsson.

58 min: Mål! 3-0 Erik Hoang. Anfallaren Hoang blev fint framspelad av Daniel Sobralense och avslutade med att runda målvakten och lägga in bollen mitt i mål.

55 min: Friläge för Max Axelsson som tyvärr inte får kontroll på bollen och LB-målvakten kunde enkelt plocka hem bollen.

53 min: Snabbt slagen hörna av Lasse Johansson som lyfter in bollen till Daniel Sobralense som nickar bollen rätt på målvakten.

51 min: Fortsatt stort bollinnehav för KFF. Erik Israelsson och Lasse Johansson dominerar på mitten och vinner i stort sett varje boll.

47 min: Max Axelsson spelade fram Daniel Sobralense som avlossade stora kanonen. Bollen dock rätt på LB-målvakten.

46 min: Andra halvlek igång. Fyra byten i KFF i paus. Tobias Carlsson ut - Rasmus Sjöstedt in, Daniel Ahonen ut - Hampus Bohman in, Mattias Ljung ut - Max Axelsson in, Oskar Cardmo Drott ut - Erik Hoang in.
45 min: Paus. KFF leder med 2-0 efter mål av Mattias Ljung och Daniel Sobralense. En stabil insats under den första halvleken mot ett mycket dåligt LB.

42 min: Petter Lennartsson fortsätter sina framgångsrika löpningar längs vänsterkanten. Denna gång slog han ett lågt inlägg som sånär hittade fram till en framrusande Oskar Cardmo Drott.

37 min: Frispark KFF. Daniel Sobralense skruvade bollen över muren, tyvärr strax utanför stolpen.

34 min: Matchen inramas tyvärr av alldeles för lite publik. Serieledande Kalmar FF förtjänar en betydligt högre publiksiffra än dagens uppskattade 100 personer. Är det så att FF-supportarna går och väntar på höstens slutspel?

30 min: KFF äger matchen fullständigt. LB har svårt att skapa något eget spel och slarvar oerhört i passningarna.

29 min: Lasse Johansson chippade bollen över LB-försvaret till Daniel Sobralense som tyvärr stod offside.

26 min: Mål! 2-0 Daniel Sobralense. Petter Lennartsson sprang upp längs vänsterkanten och spelade in bollen till Sobralense som snyggt satte bollen intill målvaktens högra stolpe. Klassmål!

25 min: Daniel Sobralense drog upp bollen och levererade ett fin passning till Daniel Ahonen. Mittfältaren försökte lyfta bollen över målvakten som räddade aningen turligt.

22 min: Petter Lennartsson skickar in ett fint inlägg mot straffområdet som Erik Israelsson fick pannan på. Bollen nickades strax över ribban.

17 min: Resultatlös hörna från Lasse Johansson.

16 min: LB har lyft spelet. Man går in hårt i närkamperna och vinner allt mer mark på KFF:s planhalva.

15 min: Hörna från LB. Zlatan Azinovic agerade lugnt och plockade enkelt ned bollen.

11 min: Nära mål för KFF. Oskar Cardmo Drott drar iväg ett skott som LB-målvakten gör en kalasräddning på. Bollen ut till en resultatlös hörna.

5 min: KFF har inledningsvis mest boll. Man rullar runt inom lagdelarna och försöker hitta finurliga instick genom LB-försvaret. Gästerna från Malmö får mest koncentrera sig på försvarsspel.

2 min: Mål! 1-0 Mattias Ljung. Mattias slet sig fri på vänsterkanten och enkelt lyfte bollen över en chanslös LB-målvakt.

1 min: Matchen igång. Kalmar FF spelar i röda tröjor, vita byxor och röda strumpor. Gästande IF Limhamn Bunkeflo spelar dagens till ära i helvitt. KFF spelar 4-1-4-1 med Lasse Johansson som balansspelare och Oskar Cardmo Drott ensam på topp. Daniel Sobralense kör höger yttermittfältare.

16:45: Då hälsar vi dig välkommen till Fredriksskans och dagens liverapportering från matchen Kalmar FF - IF Limhamn Bunkeflo. Vi bjuds på ett alldeles förträffligt fotbollsväder, strålande sol och lätt vind så dom yttre förutsättningarna är dom bästa. Båda lagen är nu ute och värmer inför matchen och inga förändringar i KFF:s startelva mot den som presenterades i förmiddags. Kaptensbindeln bärs som vanligt av Markus Thorbjörnsson.

2 kommentarer: