måndag 21 september 2009

Liverapport från U21-matchen IF IK Sirius - Kalmar FF Slutresultat: 1-4 (0-3)

90+1 min: Matchen slut. Kalmar FF besegrar IK Sirius på Studenternas IP med 4-1 efter 3-0 i paus. Laget inleder alltså slutspelet 2009 med en seger - en vinst som mycket väl kan visa sig bli oerhört viktigt för en kommande kvartsfinalplats. Nu väntar två stycken hemmamatcher för U21-laget, Falkenbergs FF 29 september klockan 18:00 och GAIS 6 oktober klockan 17:00. Avslutningsvis tackar vi för visat intresse för denna liverapportering från Studenternas IP och mer om kvällens segermatch hittar du på officiella hemsidan.

90 min: Daniel Ahonen varnad.

89 min: Byte KFF. Rasmus Sjöstedt ut - Anton Arvidsson in. Joakim Karlsson tar klivet ned som mittback tillsammans med Ludvig Öhman. Anton Arvidssom tar Karlssons plats på mittfältet.

88 min: Byte KFF. Erik Hoang ut - Mattias Pavic in. Rakt byte.

86 min: Måns Söderqvist kliver in från sin kant och drar iväg en boll i ribban. Grymt nära mål från P16-landslagsmannen.

84 min: Resultatlös hörna av KFF.

81 min: Hemmalaget får på ett skott utifrån som ändrar riktigt på en FF-försvarare. Barjaktarevic i målet fick slänga sig intill den högra stolpen för att rädda bollen för att gå i mål.

78 min: Byte KFF. Robin Östlind ut - Måns Söderqvist in. Rakt byte. Robin har gjort en strålande match med en härlig fart under skorna.

76 min: Daniel Ahonen försökte sig på att placera in bollen i målvaktens vänstra kryss. Bollen dock en bra utanför kryssribban.

74 min: KFF har efter målet tagit tillbaks initiativet i matchen.

71 min: Mål! 1-4 Marcus Mårtensson. Marcus sprang sig fri mellan två försvarare och vrickade in bollen till höger om målvakten. Skönt mål med tanke på pressen som hemmalaget har skapat mot KFF-målet.

70 min: Ännu en hörna för KFF. Mittbacken Ludvig Öhman nickade bollen strax utanför den högra stolpen.

69 min: Daniel Ahonen avlossar ett skott från drygt 20 meter. Målvakten tippar bollen till en resultatlös hörna.

67 min: Hemmalaget trycker på hårt för en reducering. Man lyfter in mängder långbollar mot straffområdet.

65 min: Inte mycket till spel från något av lagen nu. Man byter mest boll med varandra på mittplan.

60 min: Hemmalaget har lyft upp spelet och har under de fem senaste minuterna skapat två riktigt bra chanser till reducering. Sirius är helt klart hetare än KFF för tillfället. Publiken, uppskattningsvis 150 personer, vädrar morgonluft och ett Siriusmål.

56 min: Daniel Ahonen fick bollen på ett känsligt ställe på kroppen. Såg så ut från läktarplats i alla fall. Klev av någon minut, men är inne på plan igen nu.

54 min: Dubellbyte KFF. Etrit Berisha ut - Milan Barjaktarevic in. Alexander Pettersson ut - Erik Hoang in.Två raka byten. Etrit Berisha har problem med ljumsken och kliver av.

53 min: Mål! 1-3 Martin Östlund. Straff.

48 min: Samtliga avbytare i KFF är nu uppe och värmer. Även målvakten Milan Barjaktarevic. Verkar bli ett målvaktsbyte från KFF tidigt in på den andra halvleken.

47 min: Robin Östlind avlossar andra halvleks första skott. Dock rätt på målvakten.

46 min: Andra halvlek igång. Inga byten gjorda i KFF i paus.

45 min: Paus. Kalmar FF leder med 3-0 efter mål av Alexander Pettersson, Daniel Ahonen och Robin Östlind. Efter en tveksam start på matchen tog man efter 20 minuter över halvleken fullständigt och ledningen är fullt rättvis sett till alla målchanser. Beröm till Daniel Ahonen, Robin Östlind och Joakim Karlsson under den första halvleken. Nu pulverkaffe bakom den gamla träläktaren.

44 min: Ribbträff av Robin Östlind. Bra klipp i dojjan och helt klart värt ett bättre öde.

42 min: Nära reducering. Men Etrit i FF-målet gör återigen en bra räddning. Denna gång räddar han bollen nere vid ena stolpen.

35 min: Mycket bra period av det unga FF-laget. Hemmalaget visar dock upp ett dåligt passningsspel och har alldeles för långt mellan lagdelarna. Två resultatlösa hörnor sista minuten är det hetaste hemmalaget skapat senaste kvarten.

31 min: Mål! 0-3 Robin Östlind. Återigen kommer Robin fri på sin vänsterkant. Denna gång placerar han "aningen turligt" in bollen intill målvaktens vänstra stolpe.

26 min: Robin Östlind kommer fri på sin vänsterkant. Precis i skottögonblicket kom en hemmaförsvarare och kunde rensa bollen till inkast.

24 min: Mål! 0-2 Daniel Ahonen. Frispark till KFF efter att Marcus Mårtensson blivit nedriven utanför straffområdet. Daniel Ahonen stegar fram och från 25 meter läxar han upp bollen i målvaktens vänstra kryss. Ett riktigt drömmål av Daniel Ahonen som hitills också varit riktigt bra i matchen.

23 min: Vilken scenförändring på matchen. KFF äger det mesta ute på plan nu efter en svag inledning på matchen.

18 min: Bra chans för KFF att utöka ledningen. Frispark av Robin Östlind som lyfter in bollen mot straffområdet. Där dyker Rasmus Sjöstedt upp och med härligt spänst når han högst. Hemmamålvakten fick göra en jätteräddning och lyckades tippa bollen till en resultatlös hörna.

16 min: Mål! 0-1 Alexander Pettersson. "Alex" snappar upp bollen efter ett misstag från hemmaförsvaret, som slår en alldeles för lös tillbakspass till målvakten. Iskallt rundar han målvakten och bredsidar in bollen i öppet mål.

15 min: Nära 1-0 till Sirius. En perfekt slagen frispark in mot straffområdet som nickas och Etrit Berisha i FF-kassen fick göra halvlekens första riktiga kvalificerade räddning.

12 min: KFF har jämnat ut spelet. Man ligger numera mer rätt i positionsspelet och samtidigt går laget in hårdare i närkamperna.

8 min: Fin djupledsboll från Marcus Mårtensson till Alexander Pettersson. "Alex" fick tyvärr inte kontroll på bollen och hemmalaget kunde bryta i sista stund.

4 min: Hemmalaget har börjar matchen klart bäst. Man rullar runt fint och KFF får mest springa runt och jaga boll.

1 min: Matchen igång på Studenternas IP. Joakim Karlsson bär kaptensbindeln. Kalmar FF spelar i röda tröjor, vita byxor och röda strumpor. Sirius i sitt ordinarie hemmaställ - blåsvarta.

17:20: Då hälsar vi dig välkommen till Studenternas IP och kvällens match mot IK Sirius. Båda lagen är nu ute och värmer upp och det är inga förändringar i startelvan mot den som presenterades i förmmidags. De regntunga molnen som också låg över Uppsala vid lunchtid har i stort sett försvunnit och solen sticker fram skönt lite då och då. Det tackar både vi på läktaren och spelarna för!

5 kommentarer:

  1. Härligt våra älskade KFF talanger! Underbar vinst! Hoppas verkligen Östlind får spela mera matcher dem kvarvarande matcherna med A-laget. Ahonen har jag velat ha upp i A-laget ett tag, hoppas man får se ett Spetskontrakt minst för killen.

    SvaraRadera
  2. Bra där KFF!

    Tack för bra rapport.

    /Per C

    SvaraRadera
  3. Härligt med seger. Nu plockar vi FFF och GAIS och riktar in oss på en kvartsfinal!

    Bra rapport förresten.

    SvaraRadera
  4. Tack!

    Även om jag läste det en dag för sent (idag tisdag.

    Kvartsfinalen - här kommer Kalmar!

    SvaraRadera