tisdag 12 maj 2009

Liverapport Ängelholms FF U21- Kalmar FF U21 Slutresultat: 0-4 (0-1)



Johan Akinder och Michael Carlsson tackar för visat intresse från Ängelholms IP. Nu plockar vi ihop utrustningen och tar bilen hem till Kalmar igen. Mer om matchen och intervjuer kommer upp senare på officiella hemsidan, kalmarff.se. Nästa match för Kalmar FF i Folksam U21 Södra är tisdagen den 26 maj. Då kommer Trelleborgs FF på besök till Fredriksskans och matchen startar klockan 17:00. Har du inte möjlighet att se matchen på plats så kör vi liverapportering med start klockan 16:45. Bara att klicka in dig här. Förhoppningsvis på återseende då!

90 min: Matchen slut. Kalmar FF vinner med 4-0 och tar säsongens fjärde seger i Folksam U21 Södra och går förbi serieledande Halmstads BK på bättre målskilnad. Detta efter två mål av Robin Östlind och ett vardera av Petter Lennartsson och Leandro Rodrigues. Matchens bästa spelare var helt klart Robin Östlind, som förutom två fina mål, slet och sprang förtjänstfullt på topp. I övrigt agerade försvaret stabil matchen igenom och ett extra beröm skickar vi med till högerbacken Mattias Johansson. Även Marcus Mårtensson visade vilja och vann mycket bollar på mittfältet och förtjänar en klapp på axeln.

88 min: Skott strax utanför mål av vänsterbacken Markus Thorbjörnsson.

86 min: Matchen har gått ned i tempo. Båda lagen ser trötta ut och satsar inte speciellt hårt framåt. Känns som de väntar på att domaren Robert Daradic ska blåsa av matchen. Hemmalaget gör ett sista byte. Henrik Fribrock ut - Marcus Wikström in.

82 min: Dubbelbyte i KFF: Marcus Mårtensson ut - Oskar Cardmo Drott in. Mattias Johansson ut - Rasmus Sjöstedt in. Ska bli intressant att se vad Oskar Cardmo Drott kan göra sista minuterna i sin U21-debut.

81 min: Solklart offside av hemmalaget. Varning i KFF: Joakim Karlsson.

79 min: Byte ÄFF. Andreas Karlsson ut - Zebastian Melkersson in.

77 min: Mål! 0-4 Robin Östlind. Ett fint inspel från högerkanten av Marcus Mårtensson som Robin möter fint på och rular in bollen bakom ÄFF-målvakten.

71 min: Varning på KFF:s Mikael Eklund. Micke kom helt fel in i en situation och varningen går inte att snacka bort.

68 min: Dubbelbyte KFF: Hampus Bohman ut - Joakim Karlsson in. Leandro Rodrigues ut - Alexander Pettersson in. Godkänd insats från både Hampus och Leandro.

67 min: Dubbelbyte ÄFF: Andreas Möller ut - Kastriot Sogojeva in. Mattias Hallberg ut - Jakob Arvidsson in.

65 min: Jätteläge för KFF att utöka ledningen ytterligare. Återigen ett fint inlägg av Robin Östlind som högerbacken Mattias Johansson tyvärr nickade direkt på målvakten.

59 min: KFF har tagit över matchen totalt. Ängelholm har knappt varit på KFF:s planhalva efter pausvilan.

55 min: MÅL! 0-3 Leandro Rodrigues. Mästerligt inlägg av Robin Östlind som når Leandro som cykelsparkar in bollen i mål. Ett riktigt klassmål av Rodrigues som gör sin bästa match hitills i den rödvita tröjan.

53 min: MÅL! 0-2 Petter Lennartsson. Petter gjorde ett fint genombrott och tog sig förbi två försvarare och placerade bollen säkert intill målvakten vänstra stolpe.

50 min: Resultatlös högerhörna från KFF.

48 min: Varning på Sebastian Andersson i ÄFF.

46 min: Andra halvlek igång. Inga byten i KFF i halvtid. Inte heller några byten i hemmalaget vad vi kan se från vår läktarplats.

45 min: Paus. Ganska jämn första halvlek där Kalmar FF har haft de farligaste chanserna. Östlind har förutom sitt mål haft ytterligare två bra målchanser. Leandro Rodrigues nick efter en halvtimmne bör också nämnas i sammanhanget. Dagens publiksiffra är 72 stycken enligt anslagstavlan i kurvan.

43 min: Förtillfället mest spel på mittplan. Domaren aviserar inget tillägg i första halvlek.

37 min: Ny hörna av KFF. Denna gång från vänster. Ludvig Öhman nickade strax utanför högra stolpen.

34 min: Högerhörna slagen av Robin Östlind. På den efterföljande returen avlossar Petter Lennartsson ett bra skott som går tätt utanför målvaktens högra stolpe.

31 min: Ludvig Öhman varnad. "Ludde" kom helt fel in i ett motlägg och solklart gult kort.

30 min: Inlägg från vänsterkanten av Robin Östlind som Leandro nickade strax över. Avvaktande varning på Ludvig Öhman.

27 min: Nära kvittering för hemmalaget. Ett hårt inspel från högerkanten skapade panik i FF-försvaret och Zlatan fick sträcka ut ordentligt för att inte bollen skulle hamna i nätet.

25 min: Robin Östlind spelar fram Marcus Mårtensson som blev helt fri med målvakten. Den assisterande domaren höjde korrekt flaggan för offside.

23 min: Bra period av hemmalaget. Man har flyttat fram positionerna och har kommit runt fint på kanterna ett par gånger. Men inläggen har varit av sämre kvalité och Zlatan Azinovic har enkelt tagit hand om bollarna.

21 min: Resultatlös högerhörna från hemmalaget.

19 min: Frispark utanför straffområdet av Marcus Mårtensson som vänsterbacken Markus Thorbjörnsson var nära att nicka i mål.

14 min: Robin Östlind har börjar matchen strålande. Ännu en gång håller sig den kvicke anfallaren sig framme och avlossar ett skott mot mål. Tyvärr går bollen strax över ribban. Men Robin visar god form och det är bra att han fortsätter att skjuta och får till ett avslut i anfallen.

12 min: Idag visar Kalmar FF upp ett betydligt bättre presspel än senast mot Östers IF. Något som måste glädja Giles Stille som inte var nöjd med den egenskapen på Fredriksskans sist.

10 min: MÅL! 0-1 Robin Östlind. FinT samarbete mellan Hampus Bohman och Robin Östlind, där den senare rundade målvakten och iskallt placerade bollen i mål via stolpen.

9 min: Bra växelspel av Kalmar FF som gav Robin Östlind friläge mot hemmamålvakten. Skottet dock rätt på ÄFF-målvakten.

6 min: Resultatlös frispark från hemmalaget. Bollen säkert fem meter utanför Azinovics vänstra stolpe.

5 min: Inget vårdat spel av något av lagen. Mycket felpass speglar matchen inledningsvis.

1 min: Matchen igång på Ängelholms IP. Hemmalaget spelar för dagen i gult, Kalmar FF i rött. Dagens huvuddomare är Robert Daradic från Helsingborg med Fredrik Klitte och Martin Andersson som assisterande. Daradic höll även i pipan i motsvarande möte ifjol, en match som Kalmar FF vann med 3-2.

17:45: Domarrapporten har nu kommit till oss och det står klart att Mikael Eklund är kapten i Kalmar FF idag. Patrik Åström bär kaptensbindeln i hemmalaget. Idrottsplatsen gapar tom än så länge och med en kvart kvar till matchstart har endast ett 10 personer dykt upp runt arenan. Ängelholmspubliken verkar svårflörtad trots toppmatch i U21-serien.

Laguppställning Ängelholms FF: Petter Augustsson, Markus Karlsson, Andreas Karlsson, Fahrudin Karisik, Andreas Möller, Mattias Hallberg, Johan Blomberg, Patrick Åström, Sebastian Andersson, Henrik Fribrock och Mattias Lagerstedt. Avbytare: Marcus Wikström, Zebastian Melkersson, Jacob Arvidsson, Kastriot Sogojeva och Pontus Persson.

17:20: Spelarna gör entré på Ängelholms IP. Vi har precis pratat med Giles Stille och han rapporterar att det inte är några förändringar i den startelva som presenterades i förmiddags. Oskar Cardmo Drott gör idag debut i U21-sammanhang. Tremålsskytten från senaste tipselitmatchen (5-1 seger mot IF Sylvia) börjar på bänken. Vi skulle inte bli förvånade om den 17-årige talangen får några minuter i matchen.

Startelvan:
Zlatan Azinovic
Mattias Johansson - Ludvig Öhman - Mikael Eklund - Markus Thorbjörnsson
Marcus Mårtensson - Erik Israelsson - Hampus Bohman - Petter Lennartsson
Leandro Rodrigues - Robin Östlind

Avbytare:
Etrit Berisha (mv)
Rasmus Sjöstedt
Joakim Karlsson
Alexander Pettersson
Oskar Cardmo Drott

17:10: Spelarna i Ängelholms FF är nu ute och värmer inför matchen. Kalmar FF har ännu inte gjort entré på den för dagen mycket fina gräsmattan. Koner och västar ligger ute och väntar på spelarna. Ledarna kring dagens lag är Giles Stille (tränare), Jonas Karlsson (ass tränare), Donald Arvidsson (mv-tränare) och Kjell Nyberg (spetsgruppstränare).

16:40: Vi är nu framme i Ängeholm och har parkerat bilen vid idrottsplatsen. Även spelare och ledare har anlänt när det nu är timme och tjugo minuter kvar till matchstart. Vädret är perfekt med strålande sol från en klarblå skånsk himmel. Vi vill också redan nu ta tillfället i akt och rikta ett stort till Ängelholms FF som sett till att förse oss med både ström och nätverksuppkoppling till dagens liverapportering.

3 kommentarer:

  1. Härligt med mååååål !

    Tack för er insats.

    Fortsätt med offensiven samtidigt som KFF har full täckning bakåt.

    Kämpa på grabbar.

    Hur går det för Micke E, Mackan T, Erik I, Leandro ?

    /Owe

    SvaraRadera
  2. Mitt stora tack riktar jag till Johan och Michael för er fantastiska bevakning från Ängelholm.

    /Johannes

    SvaraRadera
  3. Stort med liverapportering för U21-laget.

    Kalmar FF måste vara enda laget i serien som gör det?

    Tack för ett gott jobb!

    SvaraRadera