tisdag 26 maj 2009

Liverapport Kalmar FF U21- Trelleborgs FF U21 Slutresultat: 3-0 (1-0)

90 min: Matchen slut. Kalmar FF vinner med 3-0 och tar sin femte seger och förstärker sin andra plats i tabellen. Nu är det bara tre poäng upp till serieledande Halmstads BK. Skönt att inga rödvita spelare drog på sig några onödiga varningar i matchen. Gästande Trelleborg skapade inga direkta farligheter mot ett starkt och fokuserat KFF-försvar. Segern var aldrig hotad, trots bara 1-0 i paus. Mer om matchen kommer upp på http://www.kalmarff.se/ senare under kvällen. Johan Akinder, Christer Kraft och Michael Carlsson tackar nu för visat intresse och nästa match för U21-laget är måndagen den 1 juni då Mjällby AIF gästar Fredriksskans klockan 17:00.

89 min: Dubbelbyte KFF: Robin Östlind UT - Daniel Ahonen in . Mattias Johansson ut - Joakim Karlsson in.

86 min: Mål! 3-0. Jimmie Augustsson. Inspel från vänsterkanten av Robin Östlind som Jimmy tog emot snyggt och gjorde sin försvarare enkelt. Avslutade sedan med ett snabbt skott rakt upp i nättaket från nära håll. Snyggt värre av Jimmie som säkerligen gladdes lite extra med mål på sina forna lagkamrter.!

85 min: Känslan just nu är att båda lagen tar ut varandra och det är tillknäppt.

79 min: Ny hörna för KFF. Andravågen på hörnan nickas strax över av Ludvig Öhman.

75 min: KFF har tagit över matchen fullständigt. Trelleborg skapar i stort sett ingenting. Zlatan Azinovic har haft det lugnt mellan stolparna.

71 min: Nära 3-0 för KFF. Lasse Johansson slog en lång hörna mot bortre som nickades tillbaka mot straffområdet av Markus Thorbjörnsson. Ludvig Öhman satte pannan till, men bollen gick tyvärr strax över ribban.

70 min: Byte KFF. Hampus Bohman ut - Alexander Pettersson in. Robin Östlind gick ned på Hampus plats och "Alex" upp som ensam anfallare.

68 min: Mål! 2-0 Lasse Johansson. Lasse smeker iväg en frispark där bollen lägger in sig i det bortre hörnet. Helt otagbart för TFF-målvakten Fredrik Persson.

66 min: Farlig frispark för KFF strax utanför straffområdet. Hampus Bohman skjuter klart över.

64 min: Ny hörna för KFF. Resultatlös.

62 min: Senaste 10 minuterna har varit händeslefattiga

54 min: Varning på Trelleborgsspelare.

52 min: Ännu en fint slagen hörna av Lasse Johansson. Och återigen kommer Ludvig Öhman upp bra och nickar bolen stenhårt på TFF-målvakten. Kan vi hoppas på tredje gången gillt för "Ludde"?

51 min: Robin Östlind springer sig fri. Den assisterande domaren höjer dock flaggan för offside.

47 min: Dubbelhörna KFF, båda slagna av Lasse Johansson. Den första var nära att resultera i mål. Ludvig Öhman kom fint till bollen och nickade distinkt - tyvärr rätt på TFF-målvakten. Den andra hörnan kunde enkelt rensas bort av försvaret.

46 min: Andra halvlek igång. Inga byten gjorda i halvtid i något av lagen.

45 min: Första halvlek slut. En ganska jämn första halvlek, där KFF skapade mest och bäst. Trelleborg är dock inte helt ofarliga.

43 min: Resultatlös vänsterhörna av Trelleborg.

38 min: Bra frispark slagen av Lasse Johansson. Fick till en härlig knorr över muren där TFF-målvakten verkligen fick sträcka ut på för att rädda.

31 min: Spelet igång igen.

30 min: Ett mindre uppehåll i matchen. Domaren Conny Jacobsson är framme vid KFF:s bänk och tydligen får tränaren Giles Stille en tillsägelse. Troligtvis för snack vid tidigare situation.

29 min: Marcus Mårtensson nära att utöka ledningen till 2-0. På en hörna slagen Lasse Johansson nådde Marcus högst och bollen gick precis utanför stolpen. Marcus ser förövrigt pigg ut.

27 min: Resultatlös frispark av Trelleborg.

24 min: Händer inte så mycket i matchen för tillfället. Mest spel på mittplan.

19 min: Byte i KFF. Mikael Eklund ut - Marcus Mårtensson in. Petter Lennartsson tar Eklund splats som mittback. Micke slet av sig kaptensbindeln och haltade av planen rakt in i omklädningsrummet. Man kan lugnt säga att "Eka" kokade av ilska. Jimmie Augustsson går efter bytet ut på vänsterkanten - Marcus Mårtensson tar platsen ute på högerbreddare. Trotjänaren Lasse Johansson tar över kaptensbindeln.

18 min: Aj, aj..Mikael Eklund ligger ned på mittplan. "Eka" vred till vänster knä, samma som den allvarliga skadan för fem år sedan, olyckligt när han fastnade i gräset och tvingas nog att utgå. Ett byte planeras i alla fall då "Eka" haltar betänkligt. Troligt in med Marcus Mårtensson som ersättare.

15 min: En spelmässigt jämn första kvart. KFF leder inte bara matchen - även hörnstatistiken med 2-0.

12 min: Bra skott av Lasse Johansson. Tätt utanför målvaktens högra kryss. Hade definitivt blivit ett riktigt drömmål om bollen bara hamnat innanför målramen.

11 min: Trelleborg har hämtat sig bra efter baklängesmålet. Man har flyttat fram sina positioner i banan och har skapat två riktigt bra skott mot Zlatan Azinovic. Men Zlatan agerar som vanligt lugnt i målet och känns hur stabil som helst i målet.

7 min: MÅL! 1-0 Petter Lennartsson. Passning av Robin Östlind till Jimmie Augustsson som gick ned till kortlinjen och slog bollen snett inåt bakåt till Petter som dunkade in bollen bakom TFF-målvakten.

6 min: Varning på en Trelleborgsspelare.

3 min: Hörna för KFF slagen av Lasse Johansson. Mikael Eklund nickar bollen strax utanför målet.

1 min: Matchen igång. Kalmar FF spelar som brukligt i rött. Gästande Trelleborgs FF i sitt blåa ställ. KFF spelar 4-1-4-1 och TFF kör 4-2-3-1. Inte så värst mycket folk runt b-planen. Efter en snabb överblick uppskattar vi det till runt 75 personer.

16:58: Lagen gör entré. Kapten för KFF idag är mittbacken Mikael Eklund.

16:45: Då hälsar vi alla välkomna till Fredriksskans och dagens U21-match mot Trelleborgs FF. Vi som håller i dagens liverapportering är Johan Akinder, Christer Kraft och Michael Carlsson. Fredriksskans bjuder på ett strålande fotbollsväder, 16-17 grader varmt och en värmande sol från en klarblå himmel. Inga förändringar i den rödvita startelvan som tränaren Giles Stille presenterade för oss under förmiddagen. Vi har fortfarande inte fått tillgång till TFF:s startelva. Återkommer förhoppningsvis med den senare, då vi får in domarrapporten till oss. Båda lagen värmer upp för fullt på b-planen nu och TFF:s U21-lag coachas av tidigare Kalmar FF-tränaren Affe Westerberg. Ett kärt återseende på Fredriksskans för den mycket sympatiske tränare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar