måndag 4 maj 2009

Liverapport Kalmar FF U21 - Östers IF U21 Slutresultat: 0-2 (0-2)

19:15: Sammanfattning. Östers IF vinner klart rättvist dagens U21-match på Fredriksskans b-plan. Kalmar FF fick aldrig igång sitt vägvinnande spel från tidigare matcher, där framförallt aggressiviteten saknades i samtliga lagdelar. Svårt att hitta några ljusglimtar i Kalmars spel och taktik. Dock ska ett plus ges till pigga inhopp av Alexander Pettersson och Joakim Karlsson som tog för sig ordentligt. Nu får U21-laget drygt en vecka på sig att slicka såren efter den svidande derbyförlusten. Nästa match är tisdagen 12 maj då laget åker till Skåne och match med Ängelholms FF. Då finns vi givetvis på plats för en liverapportering.

Härmed tackar vi för visat intresse för dagens match och mer om matchen kommer upp på officiella hemsidan, www.kalmarff.se, inom kort. Kommentarer mottages gärna vad det gäller vårt liveupplägg från matcherna. Du använder dig av kommentatorsfunktionen för att tycka till.

Rödvita hälsningar!
Christer Kraft, Johan Akinder och Michael Carlsson

90 min: Matchen på Fredriksskans slut. Publiken vandrar hem med tunga steg. Östers IF vinner Smålandsderbyt med 2-0. Förlusten innebär att Kalmar FF förlustnolla nu är spräckt efter tre raka segrar.

89 min: Varning till Ludvig Öhman efter tuff tackling på mittplan, där Östers Olivier Nedanovski tvingas sedermera utgå.

88 min: Hörna till Kalmar som blir resultatlös. Nytt inlägg av Daryl Smylie som Alexander Pettersson nickar strax över. Tempohöjning nu sista 5 minuterna av Kalmar. Piggt inhopp av Joakim Karlsson.

86 min: Byte KFF: Mattias Johansson ut - Joakim Karlsson in. Rakt byte.

80 min: Snabba spelvändningar för båda lagen där Öster skapar något mer lägen framför Kalmar-målet, dock utan resultat. Matchen börjar öka i intensitet.

78 min: Byte i Öster. Danny Tadaris ut - Kreshnik Aslani in.

77 min: Böljande spel och ingen direkt fördel till något av lagen. Kalmar har dock börjat spela högre upp i banan och trycker på lite mer fysiskt.

72 min: Bra chans för Öster till att utöka till 3-0. Axel Johansson spelar snett inåt bakåt mot straffpunkten där Johan Frisk skjuter strax över mål.

69 min: Dubbelbyte i KFF. Lasse Johansson och Leandro Rodrigues ut. Alexander Pettersson och Hampus in. Hampus både utbytt och inbytt igen. Giles Stille gör lite förändringar i laguppställningen. Bland annat flyttas Robin Östlind upp på topp tillsammans med Alexander Pettersson. KFF kör 4-4-2 nu.

66 min: Hörna till Öster som blev resultatlös. Ny hörna till Öster efter ett skott som täcks ut av Kalmarförsvarare.

63 min: Joakim Karlsson värmer upp. Hörna till Kalmar som etablerar ett visst tryck mot Östermålet.

59 min: Enklare skada på Elmin Nuric i Öster. Fick en mindre smäll i en närkamp med Daryl Smylie. Östertränaren tar inga risker och gör ett byte på Elmin. In istället med Carl-Johan Lindblad.

58 min: Snabb kontring av Öster där Axel Johansson rycker förbi Petter Lennartsson och avlossar ett bra skott mot Zlatan Azinovic. Bollen strax utanför vänstra stolpen.

56 min: Ett bra inlägg av Robin Östlind som når Leandro som får ett bra skottläge. Skjuter dock bollen ett bra bit utanför målet.

53 min: Fin framspelning av Daryl Smylie till Marcus Mårtensson som skjuter mitt på målvakten.

49 min: Snabb kontring av Öster där Anton Henningsson skjuter ett bra skott. Zlatan fick verkligen sträcka ut för att rädda bollen. Efterföljande hörna resultatlös.

46 min: Efter att spelarna har återhämtat sig i omklädningsrummet och vi själva har blivit bjudna på kaffe (Tack Lill-micke!) så är matchen igång igen. Vinden börjar ta i på Fredriksskans men fortfarande inga regnskurar som tur är. Byte i Kalmar i halvtid. Hampus Bohman ut - Marcus Mårtensson in. Byte i Öster i halvtid. Christoffer Katenda ut - Johan Frisk in. Även KFF:s Alexander Pettersson är uppe och värmer. Ett inhopp från "Alex" är nog att vänta inom kort.

45 min: Paus. En halvlek där Öster startat starkt och Kalmar har haft svårt att få till ett ordnat spel. Öster klart mer effektiva första 45 minuterna. Bäst i Öster i första halvlek har varit Axel Johansson som varit pigg. Kalmar har spelat upp sig något sista 10 minuterna. Vi återkommer om ca 15 minuter.

42 min: Hörna till Kalmar. Lasse Johansson lägger och efter lite trixande når bollen Leandro som testar ett skott. Ny hörna till Kalmar som blir resultatlös.

40 min: Kollision mellan Östers Axel Johansson och Mattias Johansson i Kalmar. Båda spelarna uppe på plan efter en liten stund.

36 min: Inget ordnat spel för stunden från något av lagen. Man tar ut varandra på mittplan.

33 min: Varning till Oliver Nedanovski på mittplan.

32 min: Varning till Kalmar och Erik Israelsson efter en fällning strax utanför Kalmars straffområde. Den efterföljande frisparken blir dock resultatlös.

31 min: Ny hörna för Öster. Rensas undan av Kalmarförsvaret.

28 min: Bra Kalmaranfall som resulterar i en hörna som blir resultatlös. Snabb kontring och hörna till Öster.
Även den blir resultatlös. Kalmar har lyft upp spelet en aning dock är Öster farliga i sina snabba omställningar.

25 min: Bra frisparksläge för Öster, ca 25 meter utanför Kalmars straffområde. Resultatlöst via muren till inkast.

18 min: Öster skapar nya lägen och försvaret i Kalmar får kämpa för att hålla straffområdet fredat.

16 min: MÅL! 0-2. Fin kontring av Öster som väggspelade igenom ett passivt Kalmarförsvar. Distinkt målskytt var Olivier Nedanovski.

14 min: Hörna från Kalmar som Lasse Johansson slog. Israelsson nickade bra men tyvärr rakt på Östermålvakten.

13 min: Snabb spelvändning av Öster som skickar iväg ett hårt skott längs marken som Zlatan plockar enkelt.

10 min: Trevande inledning av Kalmar FF. Lite drygt hundratalet står och sitter runt b-planen och följer matchen. Öster står upp riktigt bra och har stressat Kalmar emellanåt.

5 min: MÅL! 0-1. Axel Johansson nickade in bollen bakom Zlatan Azinovic. En missad rensning av försvaret öppnade upp för mittfältaren Johansson som inte gjorde något misstag.

3 min: Hörna slagen av Öster som blev resultatlös. Snabb kontring och en frispark för Kalmar i offensivt läge.
Smylie la upp bollen och slog frisparken som Ludvig Öhman var nära att nå bollen på vid bortre stolpen.

1 min: Matchen igång på Fredriksskans b-plan.

17:00: Inga förändringar i startelvan rapporteras. Giles Stille har vid luchtid tagit ut ytterligare två spelare i truppen. Gårdagens tremålsskytt i tipselitmatchen, Alexander Pettersson, finns med i truppen. "Alex" börjar på bänken. Även Daniel Ahonen, som spelade hela matchen igår, finns med i truppen och precis som Pettersson börjar han på bänken. Kalmar FF spelar som vanligt i sin klassiska röda dress, gästerna från Växjö spelar i blått. Dagens lagkapen i hemmalaget är balansspelaren och den rutinerade räven Lasse Johansson. Kaptensbindeln i bortalaget bärs av Danny Tadaris.

16:50: Precis fått startelvan för Östers IF presenterad. Darmin Sobo Elmin Nurkic Ivan Spahic Månz Karlsson Fredrik Modigh Danny Tadaris Oliver Nedanovski Alexander Henningsson Christoffer Katenda Anton Henningsson Axel Johansson. Avbytare: Johan Frisk Karl-Johan Lindblad Kreshnik Asllani Dzevad Selimagic

16:45: Välkommen till dagens liverapportering för U21-matchen mellan Kalmar FF och Östers IF. Vädret i Kalmar är bra, lätt molnighet, lätt vind och ca 12 grader varmt. Vi som finns på plats idag på Fredriksskans är, Christer Kraft, Michael Carlsson och Johan Akinder. Vi återkommer inom kort med mer detaljer kring matchen.

3 kommentarer:

  1. Hur ser Östers lag ut idag? Går rykte om att de har många yngre som får chansen.

    SvaraRadera
  2. Intressant att läsa i efterhand, även om jag tyvärr missade direktrapporteringen. Alla till Ängelholm!

    SvaraRadera
  3. Tusen tack grabbar för ett strålande jobb från matchen!

    SvaraRadera