tisdag 20 oktober 2009

Liverapportering Halmstads BK U21 - Kalmar FF U21 Slutresultat: 2-0 (1-0)

Vi tackar nu för visat intresse från Örjans Vall och denna liverapportering. Vi vill även passa på att tacka Halmstads BK:s personal för ett trevligt bemötande under dagen och för hjälp med startelvor och annat tekniskt kring matchen.

Giles Stille efter matchen:
- Givetvis känner alla stor besvikelse. Halmstad var bättre än oss och vi förtjänade inte att vinna idag. Vi fick en trög start och kom inte in i matchen samtidigt som vi inte lyckades vinna tillräckligt med andra bollar under princip hela matchen. Vi skapade väldigt få målchanser i matchen och det tog nästan en halvtimme innan vi ens började få till något passningsspel. Vi visade dock lite energi i början på den andra halvleken men det är bara att konstatera att vi inte var tillräckligt bra idag för att göra mål.


90+3 min: Matchen slut. Det är bara att lyfta på hatten för Halmstads BK som vinner dagens semifinal med 2-0 efter 1-0 i paus. För Kalmar FF:s del är det därmed slutspelat i finalspelet av U21-mästerskapet. Så här direkt efter matchen känns det givetvis tungt att missa en finalmatch, men sett till matchen så är resultatet helt rättvist. Halmstad ville mest och skapade flest och bäst målchanser som också resulterade i två mål framåt. KFF lyckades bara skapa ett par halvchanser på fasta situationer under matchen.

90 min: Mål! 2-0 Alexander Prent. Azrack Mahamat bröt bollen högt upp och HBK blev fyra mot en. Så småningom hamnade bollen nere vid kortlinjen hos Joe Sise som spelade in till Alexander Prent som inte gjorde något misstag . KFF satsade allt framåt för en kvittering och straffades med ett baklängesmål efter en kontring. Tre tilläggsminuter rapporterar domaren om.

88 min: Frispark Daniel Ahonen. Bollen bortnickas av hemmaförsvaret.

86 min: KFF gör ett allvarligt försök till en kvittering. Man kör nu med tre spelare på topp.

85 min: Byte Halmstad. Bujar Mazreku ut - Pehr Andersson in.

84 min: Skott utanför av hemmalagets Bujar Mazreku.

83 min: Ännu en resultatlös hörna av HBK. Denna gång bortnickad av Markus Thorbjörnsson.

82 min: Resultatlös hörna av KFF.


80 min: Byte Halmstad. Kujtim Bala ut - Markus Johansson

79 min: Byte KFF. Jimmie Augustsson ut - Rasmus Sjöstedt in. Tobias Carlsson går upp på topp tillsammans med Alexander Pettersson. Rasmus Sjöstedt tar hand om högerbacken.

78 min: Jätteräddning av Zlatan Azinovic efter en snabb HBK-kontring. Puh, här var det återigen nära 2-0.

76 min: Frispark av Daniel Ahonen. Ännu en gång lyftning in mot straffområdet och där dyker Tobias Carlsson upp och nickar bollen strax utanför stolpen.

73 min: Nära 2-0. Ludvig Öhman tappar olyckligt bollen och som tur är får inte hemmalagets Kujtim Bala kontroll på bollen och det blir hörna.

70 min: Hörna KFF. Denna gång slagen av Robin Östlind. Blev riktigt farligt och Kalle Johnsson tvingas till en fin räddning på det efterföljande långskottet av Markus Thorbjörnsson.

68 min: Bra period av hemmalaget som gång på gång kommer fram längs kanterna.

66 min: Gult kort Tobias Carlsson.

62 min: Byte KFF. Marcus Mårtensson ut - Robin Östlind in. Rakt byte.

60 min: Markus Thorbjörnsson rensar bollen till inkast och sedan till en hörna som blir resultatlös.

58 min: Spelet åter igång.

57 min: Spelavbrott. Hemmalaget Bujar Mazreku ligger ned strax utanför FF:s straffområde.

54 min: Joe Sise kommer loss på kanten och Ludvig Öhman tvingas rensa bollen till en hörna. Hörnan plockas enkelt ned av Zlatan i FF-målet.

53 min: Frispark KFF. Daniel Ahonen lyfter in bollen som boxas bort av Kalle Johnsson i HBK-målet.

49 min: Bra inledning på den andra halvleken av KFF. Lite mer energi i laget.

48 min: Hörna KFF av Daniel Ahonen. Nickas strax utanför stolpen av Ludvig Öhman.

47 min: Skott utifrån av Daniel Ahonen. Rätt på målvakten Kalle Johnsson som inte hade så mycket att göra under den första halvleken. .

46 min: Andra halvlek igång. Inga byten i paus i något av lagen.

45 min: Första halvlek slut. 1-0 till Halmstad efter mål av Joe Sise i den 21:e minuten. Rättvist ledning sett till bollinnehav och målchanser. KFF hade en bra period strax efter målet men sista 10 minuterna har varit under all kritik. Petter Lennartsson samt mittbackarna Öhman och Thorbjörnsson bäst i FF första 45 minuterna.

42 min: Ludvig Öhman lyfter in en boll som missuppfattas av HBK försvaret. Så när lyckas Alexander Pettersson få tag i bollen men målvakten Kalle Johnsson hinner ut och sparkar undan bollen.

40 min: Frispark KFF. Daniel Ahonen lyfter in bollen mot straffområdet men nickas bort av den långe och gänglige Joe Sise.

38 min: Resultatlös hörna HBK. Nickas bort av en hemmaspelare till inkast.

31 min: Fint inlägg av Petter Lennartsson från vänsterkanten. Alexander Pettersson dök upp i straffområdet men nådde inte fram till bollen.

30 min: Halmstad spelar en betydligt enklare fotboll. KFF gör det svårt så fort man övervinner bollen. Laget har även svårt att kriga till sig alla andra bollar.

28 min: Byte KFF. Hampus Bohman ut - Alexander Pettersson in. Jimmie Augustsson flyttar över till vänster mittfält och Marcus Mårtensson flyttar ned och Jimmies plats till höger.

27 min: KFF har flyttat fram positionerna.

24 min: Lite bättre fart på Kalmar FF efter målet.

23 min: Jimmie Augustsson rivs ned strax utanför straffområdet. Ingen åtgärd från domaren.

22 min: Alexander Pettersson är uppe och värmer. Verkar bli ett tidigt byte från Gilés Stille.

21 min: Mål 1-0 Joe Sise. Mikael Rosén nickar fram bollen till Sise som avancerar förbi Tobias Carlsson och Ludvig Öhman och slår in bollen i Zlatan Azinovics långa hörn.

19 min: Hörna KFF. Lågt slagen av Daniel Ahonen och hemmalaget kunde enkelt rensa bort bollen.

18 min: Mest spel på KFF:s planhalva. Hemmalaget kommer framförallt runt på kanterna och skapar farligheter med fina inlägg.

16 min: Det märks att det är en semifinal. Det smäller betydligt mer än seriens två andra matcher.

13 min: Joe Sise ordnar fram ytterligare en hemmahörna. Nickas undan av Ludvig Öhman.

11 min: Hemmalaget har tagit tag i taktpinnen. KFF har inte alls kommit in i matchen.

10 min: Farlig lågt inspel av HBK från vänsterkanten. Rensas bort i sista stund av Ludvig Öhman.

7 min: Frispark HBK strax utanför straffområdet. Skottet strax över ribban från Mikael Rosén.

6 min: Avvaktade spel inledningsvis från båda lagen.

4 min: Joe Sise fixar matchens första hörna. Rensas bort av Markus Thorbjörnsson.

1 min: Matchen på Örjans Vall igång. Vi uppskattar publiksiffran till drygt 120 personer.

14:55: Markus Thorbjörnsson är dagens lagkapten i Kalmar FF. I hemmalaget bärs kaptensbindeln av Emil Jensen.

14:45: Startelva Kalmar FF (4-1-4-1): Zltana Azinovic - Tobias Carlsson, Ludvig Öhman, Markus Thorbjörnsson, Petter Lennartsson - Erik Israelsson - Hampus Bohman, Daniel Ahonen, Joakim Karlsson, Marcus Mårtensson - Jimmie Augustsson.

Ersättare: Etrit Berisha, Rasmus Sjöstedt, Anton Arvidsson, Robin Östlind, Alexander Pettersson.

Ledare: Giles Stille, Kjell Nyberg, Donald Arvidsson, Jonas Karlsson.

14.30: Då hälsas ni välkomna till Örjans Vall och dagens liverapportering från U21-semifinalen mellan Halmstads BK och Kalmar FF. Molnigt väder över Halmstad med en tempertaur kring 10 grader. Knappt ingen vind. Planen ser förvånadsvärt fin ut med tanke på gårdagens allsvenska match mellan HBK-Hammarby.

Kalmar FF:s trupp: Zlatan Azinovic, Etrit Berisha, Petter Lennartsson, Tobias Carlsson, Markus Thorbjörnsson, Anton Arvidsson, Daniel Ahonen, Rasmus Sjöstedt, Alexander Pettersson, Jimmie Augustsson, Robin Östlind, Ludvig Öhman, Hampus Bohman, Erik Israelsson, Joakim Karlsson, Marcus Mårtensson.

Startelva Halmstads BK (4-4-2): Kalle Johnsson - Niclas Johnsson, Markus Gustafson, Johan Palm, Emil Jensen - Alexander Prent, Mikael Rosén, Azrack Mahamat, Kujtim Bala - Bujar Mazreku, Joe Sise

Ersättare: Pehr Andersson, Richard Magyar, Marcus Johansson, Marcus Antonsson, Stefan Markovic

Ledare: Lars Jacobsson, Robert Nordström, Torbjörn Arvidsson, Jan Andersson, Hans Bartoldsson, Kjell Söderberg

5 kommentarer:

  1. Varför är Robin Östlind bara på bänken?
    Har han varit skadad?

    SvaraRadera
  2. Ja han har varit mycket skadad på sistone,Så bättre att sakta men sakta låta han få spela än att direkt gå in i match.

    SvaraRadera
  3. Stort tack för att ni drog iväg till Halmstad och gav oss på hemmaplan denna liverapport. Hoppas att ni fortsätter även under 2010.

    SvaraRadera
  4. Surt, men vad fan! Nästa år tar vi hem skiten.

    SvaraRadera
  5. Tack för ert jobb under 2009. Jag hoppas också att ni fortsätter till nästa år.

    /Fredrik Lindström

    SvaraRadera