tisdag 13 oktober 2009

Liverapportering Kalmar FF - Östers IF Slutresultat: 6-0 (3-0)

Johan Akinder och Michael Carlsson tackar för visat intresse från ett kallt Fredriksskans och väl mött i nästa veckas semifinal i U21-mästerskapet.

Giles Stille efter dagens match:
- En väldigt bra kollektiv prestation. Alla lagdelarna fungerade taktiskt i matchen samtidigt som vi visade upp aggressivitet, löpvillighet och ett härligt engagemang. Precis det som vi hade pratat om inför dagens match. Vi spelade en bra fotboll, försvarade oss bra och gav inte Öster några chanser. Sex mål framåt talar sitt tydliga språk.

90 min: Matchen slut. Kalmar FF vinner med 6-0 och är därmed klara för semifinal i U21-mästerskapet. Stabilt försvarsspel matchen igenom och en härlig effektivitet framför mål var grunden till dagens seger på Fredriksskans b-plan. Kalmar FF ställdes aldrig på några större prov i matchen. Vilket motstånd som väntar i semifinalen lottas senare under veckan då matchen Malmö FF - Falkenbergs FF spelas på torsdag eftermiddag.

89 min: Mål! 6-0 Måns Söderqvist. Ludvig Öhman drar iväg på en liten egen tur på vänsterkanten och levererar en utsökt passning till Petter Lennartsson som skarvar vidare till inhopparen Måns Söderqvist som rakar in bollen i mål.

85 min: Mål! 5-0 Ludvig Öhman. Fin passning från Joakim Karlsson som når Ludvig Öhman som skjuter ett lågt pressat skott till vänster om Rasmus Rydén i Östermålet.

81 min: Dåligt spel från båda lagen. Inga målchanser att rapportera om. KFF kontrollerar matchen fullständigt.

80 min: Trippelbyte i KFF. Marcus Mårtensson ut - Måns Söderqvist in. Alexander Pettersson ut - Johannes Lagesson in. Daniel Ahonen ut - Mattias Jung in.

73 min: Öster har jämnat ut spelet under den andra halvleken. Ganska så händelsefattigt just nu på plan. Delar av publiken lämnar också Fredriksskans, troligtvis för det redan klara resultatet och kylan.

71 min: Byte KFF. Anton Arvidsson ut - Mattias Pavic in. Rakt byte. Anton har tagit hand om högerbacksplatsen på ett förtjänstfullt sätt.

61 min: Tungt skott av Jimmie Augustsson som målvakten styr ut till en resultatlös hörna.

56 min: Alexander Pettersson avlossar ett skott i straffområdet. Rydén in Österkassen gör en fin räddning.

54 min: Mål! 4-0 Erik Israelsson. Daniel Ahonen lyfter in ett frispark som Erik Israelsson nickar i mål. Ett mycket vackert fotbollsmål där Erik oväntat fick gå upp ostört i situationen.

49 min: Fortsatt hårt spel av båda lagen. Gästerna känns mest gnälliga och vill diskutera varje domslut. Öster har dock inlett andra halvlek bäst.

47 min: Öster skapar halvlekens första riktiga målchans genom ett friläge. Zlatan Azinovic i FF-målet gick ut och styrde undan bollen.

46 min: Andra halvlek igång. Inga byten i KFF i paus.

45 min: Paus. Kalmar FF leder med 3-0 efter den första halvleken. Målskyttar Marcus Mårtensson, Alexander Pettersson och Jimmie Augustsson.

44 min: Hörna av Daniel Ahonen. Marcus Thorbjörnsson når högst och nickar bollen strax över ribban. Mycket bra period av KFF.

41 min: Mål! 3-0 Jimmie Augustsson. Ett snyggt solonummer av Jimmie Augustsson som på pass från Alexander Pettersson sprintar iväg på sin kant och avslutar snyggt med att placera in bollen i Rasmus Rydéns långa hörn.

39 min: Jättechans till 3-0. Alexander Pettersson avlossar ett skott som skapar problem för Rydén i Österkassen. Lyckas dock något turligt få ut bollen till hörna.

34 min: Varning Östers IF.

33 min: Betydligt hårdare spel än vid årets två tidigare möten. Det märks tydligt att en semifinal står på spel. Det blir i stort sett "polsk riksdag" vid samtliga avblåsningar.

29 min: Det är kallt, mycket kallt på Fredriksskans. Det märks också på dagens publiksiffra som vi uppskattar till drygt 100 personer.

25 min: Bra soloprestation på kanten av Jimmie Augustsson som avslutar med ett skott som går strax utanför stolpen.

22 min: Skott utanför av Daniel Ahonen.

21 min: Varning Östers IF.

20 min: Fortsatt bra spel efter dom två tidiga målen i matchen. KFF är hetare i närkampsspelet och vinner i stort sett samtliga bollar på mittfältet.

15 min: Mål! 2-0 Alexander Pettersson. Återigen snyggt inspel från Jimmie Augustsson som denna gång når Alexander Pettersson som med ett pressat skott skickar in bollen i mål. Drömöppning på matchen av Kalmar FF!

14 min: Mål! 1-0 Marcus Mårtensson. Jimmie Augustsson kommer runt på högerkanten och går ned mot hörnflaggan. Smeker in bollen mot bortre stolpen och där dyker Marcus Mårtensson upp och nickar bollen i mål från nära håll.

10 min: Frispark slagen av Daniel Ahonen. Nick strax utanför stolpen av Ludvig Öhman.

8 min: Resultatlös frispark av Daniel Ahonen.

6 min: Avvaktade spel från båda lagen. Händelsefattigt första fem minuterna.

1 min: Matchen igång på Fredriksskans b-plan. Markus Thortbjörnsson är dagens lagkapten.

Kalmar FF ställer upp med följande startelva: Zlatan Azonovic - Anton Arvidsson - Ludvig Öhman - Markus Thorbjörnsson (K) - Petter Lennartsson - Erik Israelsson - Marcus Mårtensson - Joakim Karlsson - Daniel Ahonen - Jimmie Augustsson - Alexander Pettersson.
Ersättare: Etrit Berisha (mv) - Mattias Pavic - Måns Söderqvist - Mattias Jung - Johannes Lagesson.

16:50: Då hälsas nya som gamla besökare till dagens liverapportering från kvartsfinalen mellan Kalmar FF och Östers IF i U21-mästerskapet. Matchstart om 15 minuter och precis som i den avslutade gruppmatchen mot GAIS spelas dagens match på Fredriksskans b-plan. Några plusgrader i luften, det känns som minusgrader, och ganska blåsigt i planens längdriktning.

Förutsättningarna inför dagens match är glasklara. För Kalmar FF:s del handlar det inte bara om en plats i semifinalen utan också gruvlig revansch mot Öster. Detta eftersom man förlorade båda matcherna i seriespelet. 1-0 hemma på Fredriksskans under våren och 3-1 på G:a Värendsvallen för två månader sedan. Två mindre bra insatser från U21-laget där bortamatchen var snäppet bättre än hemmamötet.

Giles Stille presenterade i förmiddags en 16-manna trupp och snart får vi startelvan till oss. Sent återbud dock från Tobias Carlsson som har känning i sin vad. Även återbud under dagen från Rasmus Sjöstedt.

5 kommentarer: